کشتار الجوف... پاسخ در راه است

کشتار الجوف... پاسخ در راه است
شنبه 26 بهمن 1398 - 20:26

قهرمانان یمنی شامگاه جمعه با سرنگونی جنگنده پیشرفته از نوع 'تورنادو' در شهر المصلوب در استان الجوف در شمال شرق یمن، سیلی محکمی به ائتلاف امریکایی اسراییلی سعودی اماراتی وارد کردند. این عملیات نشان داد که به رغم امکانات نظامی اندک مردم یمن، اراده آنها بسیار قوی است.

العالم ـ یمن

به نظر می رسد که بن سلمان و فرماندهانش خواستند تا غرور توخالی خود را که دیگر به سخره جهانیان تبدیل شده است، ارضا کنند؛ و مانند همیشه بجز زنان و کودکان کسی را نیافتند تا انتقام شکستهای میدانی خود را بگیرند. از این رو جنگنده های ائتلاف متجاوز دست به کشتار جدیدی زدند و شهروندان بی پناه را که در اطراف لاشه 'تورنادو' تجمع کرده بودند، بمباران کردند. در این حملات 30 نفر از جمله زنان و کودکان شهید شدند.

سعودی ها با کینه توزی خود به این حد بسنده نکردند؛ بلکه خانه های شهروندان در اطراف محل سقوط 'تورنادو' را نیز بمباران کردند؛ اجساد شهدا همچنان در زیر آوار باقی مانده است و پرواز گسترده جنگنده های سعودی مانع از انتقال اجساد شهدا و امدادرسانی به مجروحان شد.

روشن است که کشتار الجوف یک جنایت جنگی است. این ائتلاف تعمدا شهروندان و خانه های آنها و امدادرسانان را هدف قرار داده است و مانند همیشه جهان منافق که دلار سعودی و اماراتی چشمانش را کور کرده است، این جنایت هولناک را نخواهد دید؛ اما بی تردید پاسخ این جنایت در راه است. یمنی ها اجازه نخواهند داد که جنایتکاران همچنان به ظلم و ستم خود ادامه دهند بلکه انتقام خون شهیدان را خواهند گرفت.

پربیننده ترین خبرها