کشکول العالم | اعتبار نیروی هوایی عربستان ... زیر صفر!

کشکول العالم | اعتبار نیروی هوایی عربستان ... زیر صفر!
يکشنبه 27 بهمن 1398 - 17:07

سرنگونی جنگنده "تورنادو" سعودی توسط مشت قدرتمند مردم یمن، هیبت نیروی هوایی سعودی پیشرفته را در هم شکست و کشورهای متجاوز را وارد مرحله ای جدید کرد که اصلا به آن فکر نمی کردند.

العالم - كشكول

هدف قرار دادن هواپیمای تورنادو با سیستم پدافند هوایی پیشرفته ساخت داخل یمنی ها در واقع اعلام آغاز مرحله دوم به حاشیه راندن هواپیماهای سعودی از آسمان یمن است، نیروهای یمنی در مرحله اول هلیکوپترهای آپاچی را به حاشیه رانده و آنها را از پرواز در آسمان یمن منع کردند، آنها امروز یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای دنیا را سرنگون کردند، هواپیمای تورنادو جنگنده پیشرفته ای است که توانایی فرار از موشک ها را دارد و این مسئله حاکی از قدرت نیروی پدافند یمن است که معادلات جنگی را تغییر خواهد داد.

هیمنیه سعودی در زمین و دریا امروز در هم شکسته شده است و تلفاتش قابل شمارش نیست و فقط نیروی هوایی را دارند که آن را "دست دراز" خود می دانند که هر کجای سرزمین یمن را که اراده کنند مورد هجوم قرار خواهند داد، اما سیستم های جدید یمنی ها این دست را بریده و به صاحبش بازگرداند.

سیلی قوی که عربستان از یمنی ها دریافت کرد آن را در یک شوک بسیار بزرگی فرو برد که طبق معمول خشم خود از این شکست را بر سر مردم بی پناه یمن خالی کرده و مردم بی پناه استان الجوف را با ده ها حملات هوایی مورد هجوم قرار دادند و جنایت بزرگی رقم زده که باعث شهادت ده ها نفر شد.

اما این رفتار سعودی ها و حمله به زنان و بچه ها به نظر کارشناسان باعث سرعت بخشیدن به شکست کشورهای متجاوز خواهد شد، خصوصا اینکه جامعه بین الملل به خصوص سازمان ملل دیگر نمی توانند چشم خود را بر روی جنایت سعودی ها ببند.

این کارشناسان معتقند که سرنگونی هواپیمای سعودی بار دیگر ثابت می کند که اعتماد آنها بر سلاح های غربی و آمریکایی نمی توانند آنها را در برابر نیروی نظامی و ایمانی ملت یمن و نیروهای مسلح آن حمایت کند.

پربیننده ترین خبرها