تشکیلات خودگردان، تظاهرات علیه «معامله قرن» در الخلیل را ممنوع کرد

تشکیلات خودگردان، تظاهرات علیه «معامله قرن» در الخلیل را ممنوع کرد
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 11:38

دستگاه‌ امنیتی تشکیلات خودگردان به نیروهای امنیتی خود دستور داده جلوی تظاهرات در منطقه «باب الزاویه» الخلیل را بگیرد، جایی که محل شهادت اولین فلسطینی در تظاهرات علیه «معامله قرن» به شمار می‌رود.

العالم - فلسطین اشغالی

سران تشکیلات خودگردان، جنبش فتح و سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در ظاهر از «معامله قرن» و حتی عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کنند اما همزمان دیدارهای مختلفی با سران این رژیم در تل‌آویو و رام‌الله دارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، در ۴۸ ساعت اخیر مقامات تشکیلات خودگردان، فتح و ساف دیدارهایی با روزنامه‌نگاران اسرائیلی در رام‌الله داشتند.

روزنامه الاخبار در گزارشی در این باره نوشت، صهیونیست‌ها این بار با لباس و کلاه خاص شهرک‌نشینان صهیونیست و بدون محافظ به رام‌الله آمدند، عکس‌های یادگاری در منطقه «الطیره» گفتند و با «محمود الهباش » مشاور دینی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان ناهار خوردند.

در ادامه این گزارش آمده، دستگاه‌های امنیتی با صدور دستوری رسمی به نیروهای تحت امر خود اعلام کرده‌اند باید جلوی تظاهرات علیه معامله قرن در منطقه «باب الزاویه» در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری را بگیرند.

باب‌الزاویه همان مکانی است که «محمد حداد» به عنوان اولین شهید در تظاهرات علیه این طرح آمریکایی در آنجا به شهادت رسید.

الاخبار افزود، دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان از روز جمعه این دستور را اجرا کرده و گشتی‌های نظامی خود را در اطراف باب‌الزاویه مستقر کرده است.

معامله قرن طرح صلح تحمیلی آمریکاست که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، هشتم بهمن ماه، آن را رونمایی کرد. بر اساس این طرح، قدس، پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد بود و آوارگان فلسطینی حق بازگشت به کشورشان را ندارند.

پربیننده ترین خبرها