پیشروی ‎های جدید ارتش سوریه در حومه غربی حلب/ بازگشایی فرودگاه بین‎ المللی حلب

پیشروی ‎های جدید ارتش سوریه در حومه غربی حلب/ بازگشایی فرودگاه بین‎ المللی حلب
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 18:22

رسانه‎های خبری از ادامه پیشروی‎های ارتش سوریه در حومه شمال غربی حلب و سرنگونی یک فروند پهپاد تروریست‎ها در اطراف پالایشگاه حمص خبر دادند.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، گروه‎های تروریستی، امروز- دوشنبه- روستاها و شهرک‎های «تل رفعت»، «شیخ عیسی»، «مرعناز»، «المالکیه» و «شوارغه» در حومه حلب را هدف قرار دادند.

ارتش سوریه امروز همچنین جاده بین‎المللی در حد فاصل «دوار اللیرمون»- دروازه شمالی شهر حلب- و شهرهای «نبل» و «الزهراء» را آزاد کرد.

در همین راستا، فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد، نیروهای سوریه روستاها و شهرک‎های «الشیخ علی»، «الفوج 46»، «اورم الکبری»، «اورم الصغری»، «کفرناها»، «کفر داعل»، «کفر حمرة»، «بشنطره»، «بابیص»، «معارة الأرتیق»، «عویجل»، «حریتان»، «حیان»، «عندان»، «بیانون»، «اللیرمون» و بسیاری از مجتمع‎های مسکونی، کارگاه‎ها و تپه‎های مشرف را آزاد و گذرگاه‎های «میزنار» و «مجیزر» در حومه غربی حلب و شهر «سراقب» را بازگشایی کردند تا خروج امن غیرنظامیان تسهیل شوند.

از سوی دیگر، مرکز هماهنگ‎کننده‎های گروه‎های مسلح اعلام کرد، ارتش ترکیه یک مرکز نظامی جدید در روستای «البردقلی» ایجاد کرده است. روستای البردقلی در حد فاصل شهر «الدانا» و شهرک «سرمدا» در حومه شمالی ادلب واقع است.

در تحولی دیگر، شبکه تلویزیونی «الاخباریه»، امروز از سرنگونی پهپاد تروریست‎ها در اطراف پالایشگاه حمص خبر داد.

ارتش سوریه، روز گذشته نیز توانسته بود حمله تروریست‎ها به پالایشگاه حمص را که قرار بود با استفاده از 5 فروند پهپاد انجام شوند، ناکام بگذارد.

از سوی دیگر به دنبال پیشروی‎های گسترده ارتش سوریه در استان حلب، امروز «علی حمود» وزیر حمل و نقل سوریه از بازگشایی فرودگاه بینالمللی حلب پایتخت اقتصادی خبر داد.

حمود تصریح کرد، اولین پرواز از دمشق به حلب چهارشنبه هفته جاری انجام خواهد شد.

به گفته این وزیر سوری، برنامه پروازها از حلب به دمشق و قاهره نیز طی روزهای آتی مشخص خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها