«شی جینپینگ»: کروناویروس بزرگترین وضعیت اضطراری بهداشتی در تاریخ چین است

«شی جینپینگ»: کروناویروس بزرگترین وضعیت اضطراری بهداشتی در تاریخ چین است
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 16:09

رئیس جمهور چین با تاکید بر اینکه شیوع کرونا بزرگترین وضعیت اضطراری بهداشتی را در تاریخ چین ایجاد کرده است تاکید کرد که تاثیر منفی این مساله بر اقتصاد چین اجتناب ناپذیر است.

العالم - آسیا

شی جینپینگ رئیس جمهور چین که کشورش از حدود دو ماه پیش درگیر شیوع ویروس کرونا است می‌گوید که تاثیر منفی شیوع این بیماری بر اقتصاد و جامعه چین غیرقابل اجتناب است اما پکن تلاش می‌کند این تاثیر مخرب را کاهش دهد.

وی در ادامه تاکید کرد که کروناویروس بزرگترین شرایط اضطراری بهداشتی برای حزب کمونیست چین است.

رئیس جمهور چین اضافه کرد که ما باید از کمبودها در پاسخ به ویروس کرونا برای آینده درس بگیریم.

از زمان شیوع گسترده این ویروس که از استان هوبه آغاز شده است، بسیاری از کارخانه های تولیدی چین به ویژه در مرکز شیوع این بیماری به حالت تعطیل درآمده اند، سفرهای بین المللی و ورود گردشگران خارجی به این کشور به صفر رسیده است و بازارهای بورس چین به شدت افت کرده اند.

آغاز شیوع این ویروس همزمان با آغاز تعطیلات سال نوی میلادی تاثیر منفی این عامل بر اقتصاد چین را بیشتر کرد. طبق گفته تحلیلگران، رونق بازارهای چین در تعطیلات سال نوی چینی از عوامل تقویت کننده اقتصاد این کشور در طول سال محسوب میشود.

مجله فارن پالسی اخیرا در این زمینه نوشته بود: اقتصاد کنونی چین در مقایسه با دوره شیوع بیماری سارس، علیرغم اندازه بزرگتر آن، ضعیف‌تر شده است. به دنبال شوک ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد چین، دولت پکن با تزریق دهها میلیارد دلار تلاش کرده به بازار پولی این کشور تلاش کرده است اندکی از اتثرات مخرب آن بکاهد. دولت چین همچنین قول داده است محرکهای بیشتری را برای جلوگیری از تاثیر منفی کرونا به بازار این کشور تزریق کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها