درگیری ارتش سوریه با تروریست‌های تحت حمایت ترکیه در جنوب ادلب

درگیری ارتش سوریه با تروریست‌های تحت حمایت ترکیه در جنوب ادلب
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 17:39

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد، منطقه جبل الزاویه در جنوب استان ادلب شاهد درگیری میان ارتش سوریه با گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه است.

العالم - سوریه

جنوب استان ادلب در شمال سوریه امروز شاهد درگیری‌های شدیدی بین یگان‌های ارتش سوریه و گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه است و در همین ارتباط ارتش تجهیزات بیشتری به منطقه جبل الزاویه فرستاده است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، فعالان بومی خبر دادند درگیری‌ها در نزدیکی منطقه جبل الزاویه در جنوب استان ادلب جریان دارد و پیرامون محل تجمع نیروهای ترکیه در پادگان المسطومه نیز شاهد درگیری است.

دیدبان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع بومی گزارش داد: «یک کاروان نظامی جدید از نیروهای ترکیه در گذرگاه مرزی کفرلوسین مشاهده شد که مرکب از قریب به ۶۵ خودروی نظامی با نیرو و ادوات نظامی است و به سمت مناطق اجسم، الباره و پیرامون کفر نبل در جبل الزاویه در جنوب ادلب حرکت کردند».

همزمان تجهیزات نظامی سنگینی نیز برای نیروهای دولتی سوریه به محورهای کفرسجنه و جبل الزاویه در جنوب ادلب رسید.

از سوی دیگر واحدهای ارتش سوریه استحکامات و محورهای نفوذ گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره را در عمق محل استقرار آنها در چندین روستا و شهرک در حومه منطقه معره النعمان در جنوب استان ادلب هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای گرفتند.

از زمان آغاز عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه تروریستها در ادلب و آزادسازی بخشهایی از این منطقه از کنترل شبه نظامیان، ترکیه در چند نوبت نظامیان ویژه خود را به همراه تسلیحات سنگین نظامی به خاک سوریه وارد کرده است، اقدامی که برخلاف قوانین بین‌المللی و نقض تمامیت ارضی سوریه محسوب می‌شود که در توافق سوچی بر آن تاکید شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواسته است که مانع ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب شود وگرنه ترکیه به حملات نظامی متوسل خواهد شد. در مقابل روسیه نیز از ترکیه خواست به تعهدات خود ذیل توافق سوچی عمل کند؛ این توافق آنکارا می‌خواهد تروریست‌ها را از معارضان جدا کرده و آن‌ها از منطقه امن تأکید شده در این توافق دور کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها