رسانه های اجاره ای در لبنان؛ ایران به عقب برنمی گردد

رسانه های اجاره ای در لبنان؛ ایران به عقب برنمی گردد
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 23:12

اصلا تعجب‎آور نیست که بعد از سفر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به بیروت، جمهوری اسلامی در لبنان در معرض هجمه‎های رسانه‎ای قرار بگیرد؛ به عنوان کشوری که به لبنان در تمامی زمینه‎ها حتی در بُعد نظامی کمک می‎کند.

العالم _ لبنان

به گزارش العالم، بوق‎های رسانه‎ای و نوچه‎های آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره در حال پمپاژ میلیون‎ها دلار برای تخریب وجهه ایران هستند ولی در جشن انتخابات ایران، که نتایج اولیه آن حاکی از پیشتازی اصولگراها هم در انتخابات مجلس شورا و هم در انتخابات خبرگان است، قوی‎ترین سیلی به آنها زده شد. برگزاری اینچنینی انتخابات هرگونه شک و شبهه را درباره هجمه‎های آنها، که محکوم به شکست است، توجیه می‎کند.

ابتدا توضیحات آماری می‎دهیم و سپس به بیان دیدگاه‎ها در این‎باره می‎پردازیم:

بر اساس جدیدترین گزارش‎ها، رتبه‎بندی کشورها از نظر آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوتی به دلیل این بیماری به شرح ذیل است:

1 –چین

2 –عربستان سعودی

3 – کره

4 –آمریکا

5 –رژیم صهیونیستی

6 –ایتالیا

7 –امارات متحده عربی

8 – ایران

9 –لبنان، که یک مورد مشکوک به بیماری کرونا اعلام شده است

لذا، رتبه ایران از نظر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا و فوتی‎ها پایین‎تر است؛ این ویروس به دلایلی که در نوشتاری دیگر توضیح خواهیم داد یک سلاح بیولوژیکی است. از این‎رو، تمرکز کردن بر ایران به این شکل در چارچوب جنگ رسانه‎ای، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روانی علیه ملت ایران و محور مقاومت انجام می‎شود.

با قاطعیت می‎گوییم تمامی گزارش‎های رسانه‎ای منتشر شده در شبکه‎های تلویزیونی، روزنامه‎های غربی و عربی وابسته به دستگاههای جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و غربی که به شکل واضح بر این سه کشور «چین، کره‎شمالی و ایران» متمرکز شده‎اند، منشأ این بیماری واگیردار و انتشار آن در سطح جهان هستند که نسبت به سفر و تعامل تجاری با این کشورها با هدف وارد کردن ضربه اقتصادی و اجتماعی به آنها هشدار میدهند.

کاملاً طبیعی است که برخی‎ها بگویند شما دچار فوبیای تئوری توطئه هستید تا از این طریق، شکست‎ها و سوء‎مدیریت‎هایتان را توجیه کنید. در هر صورت، این توطئه‎ای شکست خورده است که عادت کردند در زمان برملا شدن توطئه‎ها و دروغ‎هایشان چنین ادعایی مطرح کنند.

در اینجا این موضوع را متذکر می‎شویم و می‎گوییم همین کشورها همچنین هدف جنگ‎های اقتصادی و محاصره آمریکا قرار گرفته‎اند، از جمله چین، که خطری بزرگ علیه اقتصاد آمریکا محسوب می‎شود و یا ایران، که هیبت آمریکا را فرو ریبخت و طرح‎های تخریبی آن در منطقه را با شکست مواجه ساخت. با این تفاسیر، آمریکا از زبان رئیس‎جمهور قاتلش، ترامپ، با بی‎شرمی تمام جنگ چندوجهی را علیه این کشورها اعلام می‎کند.

ما در اینجا به شکل خاص از لبنان و رسانه‎های اجاره‎ای سخن می‎گوییم، هر شخص عاقلی این موضوع را به خوبی درک می‎کند که ایران به این دلیل هدف هجمه‎های رسانه‎ای قرار گرفته است تا در وهله نخست تمامی درها روی کمک‎های ایران به دولت لبنان به‎ویژه در بخش نیرو و زیرساخت‎ها بسته شود. چرا که در صورت کمک ایران به لبنان در زمینه برق و زیرساخت‎ها، طرح توطئه آمریکا و نوچه‎ها و مزدوران آن در لبنان علیه ملت لبنان و گرسنه نگه داشتن این ملت خنثی می‎شود و همچنین حقیقت صداقت ایران و میزان محبت آن به ملت لبنان آشکار می‎شود.

ما در این نوشتار فقط از ایران دفاع نمیکنیم بلکه تأکید داریم که چین نیز در لبنان هدف هجمه‎ها قرار گرفته است؛ چرا که چین پیشنهاد توسعه بنادر لبنان، ازسرگیری فعالیت‎های راه‎آهن در این کشور را مطرح کرده؛ و همین امر مایه نگرانی بزرگ آمریکایی‎ها و صهیونیست‎ها شده است. با این اوصاف، برخی‎ها می‎گویند شما تئوریسین توطئه هستید.

دقت کنید که ایران به رغم اینکه با جنگ اقتصادی و محاصره سخت مواجه است، ولی به لبنان که اقتصاد فروپاشیده‎ای دارد، کمک می‎کند در حالی‎که آمریکا- که همپیمان برخی گروه‎ها در لبنان است، در حال گسترش دادن محاصره اقتصادی، غذایی، مالی و اجتماعی این کشور است.

محمدشادی توتونچی

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها