هشدار وزارت اوقاف فلسطین؛ تل‌آویو دنبال تسلط کامل بر حرم ابراهیمی است

هشدار وزارت اوقاف فلسطین؛ تل‌آویو دنبال تسلط کامل بر حرم ابراهیمی است
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 09:57

وزارت اوقاف فلسطین در واکنش به اظهارات اخیر یک مقام صهیونیستی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی با اقدامات تدریجی خود می‌خواهد بر کل مسجدالاقصی مسلط شود.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین درباره تلاش‌های تدریجی رژیم صهیونیستی برای تسلط کامل بر حرم ابراهیمی در شهر «الخلیل» در جنوب کرانه باختری هشدار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «حسام ابوالرب» وکیل وزارت اوقاف فلسطین اعلام کرد، سیاست رژیم صهیونیستی در حرم ابراهیمی تحریک‌آمیز است و این رژیم پس از آنکه بر اکثریت این مسجد مسلط شده، دنبال تسلط کامل بر آن است.

وی از جامعه بین‌المللی و یونسکو درخواست کرد با توجه به خطرناک بودن آنچه برای مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی در حال اتفاق است، تصمیم‌های خود را اجرایی کنند .

«نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یکشنبه (دیروز) اعلام کرد، برای پروژه ساخت آسانسوری عظیم در مسجد ابراهیمی چراغ سبز داده است.

بر اساس این گزارش، این پروژه شامل مصادره اراضی فلسطینی در الخلیل می‌شود تا صهیونیست‌ها معلولی که قصد آمدن به مسجد را دارند مسیر لازم را داشته باشند علاوه بر اینکه آسانسور نیز برای آنها ساخته می‌شود.

از سال ۱۹۹۴ و پس از آنکه یک شهرک‌نشین صهیونیست، نمازگزاران فلسطینی را در مسجد ابراهیمی به گلوله بست و ۲۹ نفر از آنها را به شهادت رساند، این مسجد به دو بخش ویژه مسلمانان و صهیونیست‌ها تقسیم شد.

فلسطینی‌ها می‌گویند بر اساس توافق اسلو امضا شده سال ۱۹۹۳ ، شهرداری الخلیل اختیارات مسجد ابراهیمی را در دست دارد نه رژیم صهیونیستی.

فارس

پربیننده ترین خبرها