فرمانده جدید القاعده در شبه جزیره عربستان معرفی شد

فرمانده جدید القاعده در شبه جزیره عربستان معرفی شد
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 11:41

شبکه تروریستی "القاعده" با تایید کشته شدن "قاسم الریمی" فرمانده این شبکه در "جزیره العرب" ( شبه جزیره عربستان ) پس از 2 هفته از اعلام آمریکایی‌ها، " خالد بن عمر باطرفی " را به عنوان جانشین وی معرفی کرد.

العالم - عربستان سعودی

پایگاه اطلاع رسانی "اینفو" سوئیس امروز (دوشنبه) به نقل از رسانه های وابسته به شبکه القاعده، اضافه کرد: این شبکه تروریستی دیروز 2 هفته پس از اعلام آمریکا مبنی بر کشته شدن قاسم الریمی در پی حملات پهپادهای این کشور به یمن، ترور این فرمانده خود در جزیره العرب ( شبه جزیره عربستان ) را تایید کرد.

پیشتر "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا روز 6 فوریه (بهمن ماه) اعلام کرد که آمریکا موفق به از بین بردن الریمی یکی از افراد موسس و فرماندهان القاعده در شبه جزیره عربستان شده است.

آمریکا شبکه تروریستی القاعده در شبه جزیره عربستان که مقر آن در یمن قرار دارد را خطرناک‌ترین شاخه این شبکه اعلام کرده بود.

" خالد یاطرفی " رهبر جدید القاعده در جزیره العرب طی سال‌های اخیر پس از آنکه به عنوان دستیار الریمی و سخنگوی القاعده در این شبه جزیره منصوب شده بود، در بسیاری از ویدئوهای این شبکه مشاهده شده است.

به نوشته پایگاه اینفو، آمریکا پس از ریاست جمهوری ترامپ در سال 2017 ، حملات خود به القاعده را افزایش داده است.

القاعده با فرماندهی الریمی در پی نا آرامی های یمن توانسته بود نفوذ خود در جنوب و جنوب شرقی یمن را تقویت کند.

الریمی پس از کشته شدن "ناصر الوحیشی" سرکرده پیشین شاخه شبکه تروریستی القاعده در شبه جزیره عربستان به عنوان سرکرده این گروه منصوب شده بود.

الوحیشی ۲۲ خرداد ماه ۹۴ در حمله پهپادهای آمریکایی به منطقه "حضرموت" در یمن کشته شد.

سرکرده پیشین شبکه تروریستی القاعده که پیشتر به عنوان منشی شخصی "اسامه بن لادن" سرکرده اصلی القاعده فعالیت کرده بود، در سال ۲۰۰۶ از زندانی در یمن گریخت.

الوحیشی سرانجام در سال ۲۰۰۹ به عنوان رهبر شاخه جزیره العرب (شبه جزیره عربستان) شبکه تروریستی القاعده منصوب شد.

شاخه شبه جزیره عربستان شبکه تروریستی القاعده مسؤول برنامه‌ریزی و اجرای حمله به نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" نیز هست. در این حمله که ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ (دی/ بهمن ۹۳)رخ داد، ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها