سلاح پلیدی به نام شیطنت کرونا!

سلاح پلیدی به نام شیطنت کرونا!
سه شنبه 6 اسفند 1398 - 23:02

کرونا نامی است که امروز در سرتاسر جهان بر سر زبانها افتاده است چنانکه برخی گمان می کنند که پایان جهان نزدیک شده است.

العالم ـ ایران

این ویروس نخستین بار در اواخر سال گذشته در شهر ووهان چین کشف شد و اندک اندک در چین و 26 کشور جهان منتشر گشت. اغلب قربانیان این ویروس چینی هستند چنانکه تاکنون بیش از 2600 نفر فوت کردند وبیش از 77 هزار نفر به این ویروس مبتلا شدند.

در دیگر کشورهای جهان نیز تاکنون بیش از 20 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و بیش از 1200 نفر به این ویروس مبتلا شدند چنانکه سازمان بهداشت جهانی درباره "همه گیری جهانی" این ویروس هشدار داد.

حال که می بایست تمام جهان برای مبارزه با این بیماری متحد شوند؛ برخی این ویروس را فرصتی برای تسویه حساب های سیاسی یافتند و این دقیقا همان اتفاقی است که برای ایران افتاد.

ایران از جمله 26 کشور جهان است که این ویروس به آنجا رسیده است، ایران با شفافیت و شجاعت تمام از همان لحظه نخستِ ورود این ویروس به کشور، آمار قربانیان و مبتلایان به این ویروس را اعلام کرد چنانکه تا این لحظه در ایران 15 نفر جان باختند و 95 نفر به این ویروس مبتلا شدند این در حالی است که 24 نفر نیز درمان شدند.

به رغم آنکه ایران اعلام کرد که تدابیر شدیدی برای مبارزه با ویروس اتخاذ کرده است و در حالی که این کشور بالاترین شاخص توانمندی علمی و تکنولوژی در زمینه پزشکی و بهداشت در میان کشورهای منطقه را دارد، با این حال برخی به سیاست ایران هراسی پرداختند.

آنهایی که این سیاست را در پیش گرفتند، در راستای خدمت به سیاست امریکایی صهیونیستی به سرعت اخبار دروغین درباره انتشار این ویروس در ایران را منتشر کردند؛ سیاست ایران هراسی در عراق و لبنان و ترکیه و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس کاملا مشهود است؛ آنها ابتلا به ویروس کرونا را به ایران ارتباط می دهند تا آنجا که برخی رسانه های این کشورها ایران را به ارسال عمدی ویروس به کشورهایشان متهم می کنند که در این میان می توان به شبکه "ام تی وی" لبنان اشاره کرد.

سوالی که در اینجا مطرح می شود آیا منطقی است که ترکیه که پروازهایش به چین تا روز گذشته همچنان ادامه داشت، هیچ گونه مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نکرده باشد؟ آیا امارات که مانند ترکیه ترانسفر پروازهای بین المللی است و میزبان میلیونها نفر از شهروندان کشورهای شرق اسیا و پاکستان و افغانستان است، آیا معقول است که منبع نگرانی برای انتشار این ویروس نباشد؟

چرا آمریکا، ژاپن، ایتالیا، المان، فرانسه، کره جنوبی و دیگر کشورهایی که وجود مواردی از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کردند، تهدیدی برای انتشار و گسترش این ویروس نیستند؟

چرا پروازها و ارتباط تجاری با این کشورها ادامه دارد؛ اما پروازها و روابط تجاری با ایران قطع شده است؟

آیا تدابیر اتخاذ شده علیه ایران از سوی کشورهای همسایه مانند بستن گذرگاهها و لغو پروازها و نیز سفرهای دریایی به ایران برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است یا در راستای اجرای سیاست تحریم های امریکایی علیه ایران به شمار می آید؟ تحریم هایی که در برابر ایستادگی و مقاومت ملت ایران شکست خورد..

اگر اقداماتی پیشگیرانه است، پس چرا همین اقدامات علیه دیگر کشورهایی که مواردی از ابتلا به کرونا و یا مرگ شهروندان خود را بر اثر این ویروس ثبت کردند، اجرا نمی شود؟

آیا می دانید که هزاران نفر در آمریکا فقط طی 5 ماه بر اثر انفولانزا جان باختند؟ و مرکز مبارزه با بیماری ها تاکید کرده است که انتشار آنفولانزا در میان کودکان و جوانان بیشتر است.

طبق مرکز مبارزه با بیماری ها، تعداد قربانیان انفولانزا در آمریکا از ابتدای ماه اکتبر گذشته تا نیمه فوریه جاری بین 16 هزار تا 41 هزار نفر بوده است و تعداد افراد مبتلا به این ویروس بین 30 تا 40 میلیون است که در مقایسه با کرونا این آمار بسیار تکان دهنده است.

چرا سخنی از خطر این بیماری در آمریکا به میان نمی آید در حالی که بسیار خطرناکتر از کرونا است؟

پاسخ به تمام این سوالها دشوار نیست فقط به اندکی تامل و اندیشیدن نیاز دارد.

* علی قطان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها