روسیه: سازمان اطلاعاتی انگلیس گروهک «کلاه سفیدها» را تأمین مالی می‌کند

روسیه: سازمان اطلاعاتی انگلیس گروهک «کلاه سفیدها» را تأمین مالی می‌کند
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 16:06

مدیر اطلاعات خارجی روسیه گفت که گروهک تروریستی «کلاه سفیدها» مأموریت دارد، اخبار و ادعاهای کذب علیه ارتش سوریه منتشر کند.

العالم-سوریه

«سرگئی ناریشکین» مدیر اطلاعات خارجی روسیه گفت که سازمان‌های اطلاعاتی غربی با حمایت سازمان تروریستی «کلاه سفیدها» دست به جنگ رسانه‌ای علیه سوریه زده‌اند.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «پس از مدتی توانستیم در همکاری تحقیقاتی با روزنامه‌نگاران سوری اثبات کنیم که ادعاها و فرضیات راجع به استفاده از سلاح‌های شیمیایی صرفا تهمت و افترایی است که سازمان "کلاه سفیدها" که حمایت غرب را با خود دارد، مطرح کرده است.

ناریشکین افزود: «دستگاه اطلاعاتی انگلیس این سازمان را حمایت مالی می‌کند تا اطلاعات و ادعاهای کذب علیه سوریه و ارتش این کشور مطرح کند.»

سازمان «کلاه سفیدها» تابع سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکاست و مؤسس آن فردی به نام «جیمز لامژرار» افسر سابق اطلاعاتی انگلیس است که در نوامبر سال گذشته میلادی به طور مشکوکی در منزلش در استانبول کشته شد.

روسیه و سوریه بارها این سازمان را به صحنه‌سازی و همکاری با تروریست‌های جبهه النصره متهم کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در ۱۵ بهمن از تحرکات گروه‌های تروریستی در سوریه برای انجام حمله شیمیایی خبر داده و اعلام کرد اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد گروه کلاه سفیدها با حمایت گروه‌های تروریستی در حال نقشه‌ریزی برای یک اقدام تحریک‌آمیز جدید در سوریه با مواد سمی است.

«هیثم ابو سعید» کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر در خاورمیانه نیز اعتراف کرده است که ارتش سوریه در غوطه شرقی و خان العسل از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و فیلمهای منتشر شده، ساخت کلاه سفیدها بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها