جهاد اسلامی: معامله قرن نتیجه 25 سال رویکرد مذاکره و توافق اسلوست

جهاد اسلامی: معامله قرن نتیجه 25 سال رویکرد مذاکره و توافق اسلوست
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 17:57

مسؤول روابط خارجی جهاد اسلامی در بیروت اعلام کرد، معامله قرن نتیجه حتمی رویکرد مذاکره در ربع قرن اخیر و توافق اسلوست و کسانی که بر این شیوه اصرار دارند باید در آن تجدیدنظر کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

جهاد اسلامی فلسطین نشستی در مرکز این جنبش در اردوگاه «شتیلا» برگزار کرد و «محفوظ منور» مسؤول روابط خارجی جهاد اسلامی در بیروت در این نشست پیرامون نقش فلسطینی‌های خارج در مقابله با «معامله قرن» سخن گفت.

بر اساس گزارش «قدس نت»، منور درباره پیدامدهای خطرناک این طرح صهیونیستی-آمریکایی هشدار داد و گفت، معامله قرن دنبال نابودی کامل مسأله فلسطین و خط زدن حق بازگشت آوارگان است تا آنها در کشورهای میزبان اسکان دائمی داده شوند.

وی تأکید کرد، این پیامدها گریبانگیر تمام کشورهای اسلامی و عربی خواهد شد و علاوه بر آن، عادی‌سازی روابط که از خفا خارج شده بر روی وضعیت فعلی مسأله فلسطین و آینده آن تأثیر خواهد گذاشت.

منور ادامه داد: معامله قرن نتیجه حتمی رویکرد مذاکره در ربع قرن اخیر و توافق اسلوست؛ نتایج آن برای ملت و مسأله فلسطین فاجعه‌بار است. موضوعی که این فرصت و پوشش را به رژیم صهیونیستی داد تا مقدار باقی مانده از سرزمین فلسطین را با صدها شهرک صهیونیست‌نشین و تسریع در توطئه‌های یهودی‌سازی غصب کند.

وی تأکید کرد، همه این اقدامات با نظارت آمریکا انجام شد و در دوره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا شدت گرفت.

منور بر اهمیت نقش آوارگان در ساقط کردن پروژه اسکان دائمی آنها در کشورهای میزبان تأکید کرد و از کسانی که همچنان بر شیوه مذاکره تأکید دارند، خواست این روش فاجعه‌بار را کنار بگذارند و به سمت گزینه مورد حمایت ملت فلسطین یعنی مقاومت بازگرداند، شیوه‎ای که کارآمدی خود را در مقابله با این «دشمن استعماری» ثابت کرده است.

وی پاسخ هفته جاری «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و دمشق را پاسخی طبیعی و واجب دانست و گفت، مقاومت نمی‌تواند در مقابل این جنایت‌ها ساکت بنشیند.

رژیم صهیونیستی هفته جاری یکی از اعضای جهاد اسلامی را در مرز غزه به شهادت رساند و به پیکر وی بی احترامی کرد. جهاد اسلامی در واکنش دهها راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها