درگیری در ادلب و راه حل نظامی + فیلم

پنج‌شنبه 8 اسفند 1398 - 17:09

جنگ در استان ادلب در شمال غرب سوریه، حرارت درگیری های میدانی و سیاسی را دو چندان کرده است. مخصوصا که ارتش سوریه رفته رفته به آزادسازی شهرک استراتژیک النیرب نزدیک می شود. این شهرک به مرکز استان نزدیک است و ارتش با برخورداری از پشتیبانی هوایی گسترده و حمله به مواضع تروریست ها و نیروهای ترکیه در این استان، در آستانه پاکسازی کامل آن قرار گرفته است.

العالم - سوریه

در این بین آنکارا به کشته شدن دو تن از نظامیان و مجروح شدن تعدادی دیگری در حمله هوایی ارتش سوریه به مواضع آنها در ادلب اذعان کرده است. وزارت دفاع ترکیه تأکید کرده است که نظامیان این کشور در پاسخ به این حمله، به اهداف نظامی در سوریه حمله کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد که اگر ارتش سوریه تا اواخر ماه جاری میلادی از ادلب عقب نشینی نکند آن را به زور وادار به این کار خواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد که مسأله استفاده از حریم هوایی ادلب به زودی حل شود.

این تهدید، مقامات ترک و روس را به برگزاری سومین دوره از گفتگوهای بین دو طرف در آنکارا به منظور کاهش تنش در منطقه واداشته است.

میخاییل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه پیش بینی کرد که نتایج مثبتی از این دیدارها حاصل شود اما مقامات ترک چندان خوشبین نیستند.

بوگدانف تصریح کرده است که در شرایط فعلی تنها دیپلماسی نظامی حاکم است و این نوع دیپلماسی نمی تواند مشکلی را حل کند. وی خاطرنشان کرده است که تا قبل از برگزاری کنفرانس سران ترکیه، روسیه و ایران در ششم مارس آینده، نمی توان به نتایج روشنی رسید.

پربیننده ترین خبرها