واکنش روسیه به کشته شدن شماری از نیروهای ترک در ادلب

واکنش روسیه به کشته شدن شماری از نیروهای ترک در ادلب
جمعه 9 اسفند 1398 - 09:25

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دیروز 27 فوریه عناصر مسلح در منطقه کاهش تنش در ادلب سعی کردند به مواضع نیروهای سوریه حمله کنند

العالم - سوریه

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در میان عناصر مسلح که در گلوله باران دیروز ادلب زخمی شده اند چند نیروی ترک بودند، جنگنده های روسی به منطقه ای در ادلب که مواضع نیروهای ترک در آنجا بوده است حمله نکرده است.

این وزارت‌خانه تاکید کرد: روسیه به محض اطلاع از کشته شدن نظامیان ترک تمام تلاش خود را برای اعمال آتش بس از سوی نیروهای سوریه به کار گرفت.

وزارت دفاع روسیه می گوید ترکیه هیچ گونه اطلاعاتی درباره حضور نیروهاییش در منطقه ادلب سوریه به ارتش روسیه نداده است

گفتنی است؛ استاندار «هاتای» در ترکیه از کشته شدن ۳۳ سرباز این کشور بر اثر یک حمله هوایی در استان ادلب سوریه خبر داده است.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان سوری بامداد جمعه مدعی کشته شدن ۳۴ سرباز ترکیه در استان ادلب سوریه شد. استاندار «هاتای» که با «ادلب» هم‌مرز است کشته شدن ۳۳ سرباز را تأیید کرده است.

همزمان رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش داده‌اند شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه تشکیل جلسه داده است.

منابع خبری گزارش دادند این سربازها در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها