هیئت رئیسه مجلس فردا درباره تعطیلی پارلمان تصمیم می گیرد

هیئت رئیسه مجلس فردا درباره تعطیلی پارلمان تصمیم می گیرد
جمعه 9 اسفند 1398 - 22:42

در پی درخواست وزیر بهداشت از علی لاریجانی برای تعطیلی جلسات مجلس با هدف پیشگیری از سرایت کرونا به نمایندگان و حوزه‌های انتخابیه، روابط عمومی مجلس اعلام کرد که فردا در این باره از سوی هیئت رییسه تصمیم‌گیری می شود.

العالم - ایران / سیاسی

در پی انتشار نامه سعید نمکی، رییس ستاد ملی مقابله با کرونا خطاب به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس اطلاعیه ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه ضمن تشریح ساز و کار بررسی درخواست رییس ستاد ملی مقابله با کرونا ، نحوه تصمیم گیری درباره چگونگی کار مجلس در هفته آتی و موضوعاتی که در دستور مجلس شورای اسلامی قرار دارد، توضیح داده شده است. متن این اطلاعیه بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

۱. سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا که رسما به مجلس شورای اسلامی اعلام گردیده ، در شرایط کنونی، جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تهران و دیگر حوزه های انتخابیه است. لذا بنا به درخواست ریاست محترم این ستاد از رییس محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعطیلی جلسات علنی و غیر علنی تا اطلاع ثانوی، فردا، شنبه ۱۰ اسفند، موضوع در جلسه ای با حضور اعضای محترم هیئت رییسه بررسی و درباره چگونگی کار مجلس در هفته پیش رو و موضوعاتی که در دستور مجلس قراردارد، تصمیم گیری خواهد شد. بدیهی است به محض اتخاذ تصمیم توسط هیئت رییسه محترم، نمایندگان محترم و مردم عزیز از آن مطلع خواهند گردید.
۲.با توجه به این که نمایندگان در ایام تبلیغات انتخاباتی با عموم مردم در استان های مختلف در تماس بوده و ممکن است بسیاری از آنها صرفنظر از ابتلا یا عدم ابتلا ناقل ویروس کرونا باشند، تجمع آنان در صحن نهایتا ، شیوع ویروس کرونا را نه فقط در محدوده پارلمان بلکه در دیگر مجامع عمومی، حوزه های انتخابیه و احتمال سرایت آن را به مراجعه کنندگان تشدید خواهد کر‌د. لذا توصیه اکید ستاد ملی مقابله با کرونا، اتخاذ تصمیم و تدبیر عاجل در خصوص جلسات علنی و غیر علنی توسط هیئت رییسه محترم است.

۳. ضریب شیوع ویروس کرونا در محیط مجلس و سپس تسری آن به محیط بیرون به دلیل حضور نمایندگانی از همه نقاط کشور از جمله استان های درگیر و مراجعات پرشمار و مستمر مردمی از اقصی نقاط با هیچ یک از دستگاه های حاکمیتی قابل مقایسه نیست. بنا براین چنانچه تمهیداتی برای مقابله با شیوع کرونا در مجلس اتخاذ شود، رویکرد و گستره ملی داشته و مبتنی بر توصیه موکد ستاد ملی مقابله با کروناست که از پشتوانه شورای عالی امنیت ملی برخوردار است و نباید آن را به حفاظت بهداشتی از نمایندگان مجلس تقلیل داد.

پربیننده ترین خبرها