ایالت لمباردی ایتالیا: در صورت گسترش کرونا بیمارستان‌ها فلج خواهند شد

ایالت لمباردی ایتالیا: در صورت گسترش کرونا بیمارستان‌ها فلج خواهند شد
شنبه 10 اسفند 1398 - 08:20

تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا ۱۷ نفر و تعداد مبتلایان به ۶۵۰ نفر رسیده است.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، دولت محلی ایالت لمباردی، نقطه اصلی شیوع ویروس کرونا در ايتاليا، روز جمعه هشدار داد اگر شیوع ویروس گسترش یابد بیمارستان‌ها دچار هرج و مرج خواهند شد و حتی در شرایط کنونی ده درصد افراد مبتلا به این ویروس به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند.

از یک هفته پیش که ویروس کرونا در نواحی شمالی ایتالیا تشخیص داده شد دولت این کشور اقدامات سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از شیوع آن به اجرا گذاشته است. اکنون دولت تحت فشار قرار گرفته تا این سختگیری‌ها را کاهش داده و کشور را به وضعیت عادی بازگرداند.

ولی همزمان ایالت لمباردی، از ثروتمندترین مناطق ایتالیا که مرکز آن شهر میلان است در مورد هر گونه سهل‌گیری هشدار داد.

دولت محلی لمباردی در بیانیه‌ای گفت: «اگر شیوع این ویروس گسترش یابد بیمارستان‌ها برای درمان نه فقط مبتلایان به این ویروس بلکه تمامی بیماران، با یک بحران جدی روبرو خواهند شد.»

دولت لمباردی با تاکید بر جدی بودن نگرانی‌ها اعلام کرد که تعداد بیشتری از اهالی شهر لودی که در حوالی مرکز شیوع ویروس قرار دارد در بیمارستان بستری شده‌اند.

استاندار ایالت لمباردی نیز گفت: «متاسفانه سلامتی ۵۱ نفر دیگر در وضعیت حساسی است که ۱۷ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.»

طبق تازه‌ترین آمارهایی که روز پنجشنبه از سوی سازمان دفاع غیرنظامی ایتالیا منتشر شده تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور ۱۷ نفر و تعداد مبتلایان به ۶۵۰ نفر رسیده است.

دولت ايالت لمباردی گفت به طور متوسط هر فرد مبتلا دو نفر دیگر را به این ویروس مبتلا می‌کند و افزود در مناطقی که بیش از همه شاهد گسترش ویروس بوده‌اند حدود ۴ درصد از جمعیت مبتلا شده‌اند.

دولت لمباردی در بخش دیگری از بیانیه خود افزود: «به این دلیل ادامه اجرای اقدامات سختگیرانه‌ای که از هفته گذشته آغاز شد ضروری است چون این اقدامات توانسته تا حدی از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری کند.»

با وجود تمامی این هشدارها برخی از مردم و نهادهای اقتصادی خواهان بازگشت زندگی به حالت عادی و متوقف کردن اقدامات سختگیرانه مثل تعطیلی کامل مدارس، دانشگاه‌ها، موزه‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری در شمال ایتالیا هستند.

اتحادیه گردشگری ایتالیا اعلام کرد که حدود ۹۰ درصد از رزرو هتل‌ها در شهر رم و ۸۰ درصد در ناحیه سیسیل برای ماه مارس لغو شده‌اند. این دو منطقه ایتالیا تحت تاثیر شیوع ویروس قرار نگرفته‌اند ولی به نظر می‌رسد که بسیاری از گردشگران خارجی از سفر به هر نقطه‌ای در ایتالیا منصرف شده‌اند.

رییس اتحادیه گردشگری ایتالیا گفت: «گردشگری ایتالیا در تاریخ معاصر هیچ گاه چنین بحرانی را تجربه نکرده است. این بدترین وضعیت برای تجارت ماست و حتی از دوره حملات تروریستی یازده سپتامبر نیز بدتر است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها