خطاب به پمپئو؛ چرا از حرف زدن دکتر ووشی جلوگیری کردید؟

خطاب به پمپئو؛ چرا از حرف زدن دکتر ووشی جلوگیری کردید؟
شنبه 10 اسفند 1398 - 19:43

در شرایطی که پامپئو، وزیر خارجه وراج آمریکا، طبق معمول ایران را به پنهان کاری در اعلام آمار ویروس کورونا متهم می کند، دولت احمق آمریکا رسما به کارشناسان بهداشت عمومی این کشور دستور می دهد که از انتشار اخبار کورونا در این کشور خودداری کند آنهم نه به خاطر نگرانی از سلامت مردم بلکه به خاطر بازار بورس این کشور.

العالم - در گوشی

روزنامه نیویورک تایمز، با افشای این حقیقت هولناک در گزارشی، اذعان کرده است که دولت ترامپ، "دکتر اتونی ووشی"، از کارشناسان عالی رتبه آمریکایی در زمینه بیماری های واگیردار را از گفتگوی علنی و بدون اجازه کاخ سفید درباره شیوع ویروس کورونا در آمریکا، منع کرده است. او پیشتر دروغ های دولت ترامپ درباره این ویروس را فاش کرده بود.

دکتر ووشی، رئیس آکادمی ملی حساسیت و بیماری های واگیردار آمریکاست؛ این مرکز، یک مرکز فدرالی است که از سال 1984 در زمینه تحقیقات مربوط به بیماری های واگیردار فعالیت می کند. دکتر ووشی همچنین مشاور 6 رئیس جمهور آمریکا در امور بهداشت ملی و جهانی بوده است و او بود که ماجرای منع شدن خودش از صحبت درباره ویروس کورونا از سوی دولت ترامپ را به روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد.

به نظر می رسد اقدام دکتر ووشی در افشای ماجرای ویروس کورونا و شفاف سازی در این زمینه آنهم بر خلاف چارچوبی که ترامپ مشخص کرده است به مذاق وی و پمپئو، وزیر خارجه پر حرف او خوش نیامده است. ترامپ سعی کرده است تأثیر احتمالی ویروس کورونا را ناچیز جلوه دهد در حالی که ووشی هشدار داد که این بیماری به یک بیماری همه گیر تبدیل می شود.

اختلافات ترامپ و دکتر ووشی از این هم فراتر رفت؛ در حالی که ترامپ از پیشرفت سریع روند تولید واکسن خبر داده بود، دکتر ووشی اعلام کرد که فرآیند تولید این واکسن دست کم یک سال و نیم طول می کشد!!

نکته قابل توجه در این زمینه این است که ترامپ، دکتر ووشی را از اظهار نظر منع می کند اما معاون خود یعنی مایک پنس به عنوان "رئیس تلاش های ویژه آمریکا برای مهار شیوع ویروس کورونا" منصوب می کند. این در حالی است که آمریکایی ها هنوز سوابق شرم آور پنس را در مدیریت بحران های بهداشت و سلامت فراموش نکرده اند و هنوز هم وی را به دلیل نحوه مدیریتش در زمینه شیوع ویروس ایدز در ایالت ایندیانا – زمانی که وی فرماندار این ایالت بود – مورد انتقاد قرار می دهند.!!

کارشناسان بهداشت و امنیت ملی آمریکا دولت ترامپ را به دلیل جلوگیری از اظهار نظر یکی از مسئولین ارشد بهداشت عمومی کشور آنهم در شرایطی که کشور یکی از بدترین بحران های بهداشتی را در سالهای گذشته از سر می گذراند، مورد انتقاد قرار داده اند.

"ند پرایز"، یکی از معاونان شورای امنیت ملی آمریکا در زمان اوباما در یادداشت توییتری نوشت: "در زمان شیوع ویروس ابولا، هیچ کس بهتر از دکتر ووشی درباره این موضوع اطلاعات نداشت و هیچ کس نمی توانست مثل او تصمیم گیری کند و هیچ کس تجربه او را نداشت. جلوگیری از حرف زدن دکتر ووشی تلاشی است برای سرپوش گذاشتن بر حقایق و اطلاعات انهم در شرایطی که جامعه بیشتر از همیشه به آن احتیاج دارد".

"رونالد کلین" که در دوران باراک اوباما، مسئول رسیدگی به شیوع ابولا در سال 2014 بود نیز گفت: "رؤسای جمهور سابق آمریکا اعم از ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر و اوباما همگی به قدری به دکتر ووشی اعتماد داشتند که او را در زمینه مدیریت بحران های ناشی از بیماری های واگیردار و برقراری ارتباط بهتر با مردم، به عنوان مشاور انتخاب می کردند.. اما امروز ترامپ او را کنار می زند. این تصمیم ترامپ برای بهداشت و سلامت جامعه خطرناک است".

  • سعيد محمد

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها