ترفند نتانیاهو برای تقویت پایگاه خود در جناح راست رژیم صهیونیستی +فیلم

دوشنبه 12 اسفند 1398 - 09:47

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چنانچه در انتخابات پیروز شود، ظرف چند هفته، بخش های وسیع تری از کرانه باختری را اشغال خواهد کرد.

العالم -فلسطین اشغالی

هدف نتانیاهو از این وعده ها تقویت پایگاه خود در جناح راست رژیم در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در این رژیم است. این در حالی است که نظرسنجی ها حکایت از نزدیک بودن آرای نتانیاهو و بنی گانتس، رقیب وی، در انتخاباتی دارد که برای سومین بار ظرف یک سال برگزار می شود.

نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر سعی می کند با این وعده ها نظر مردم را در آستانه برگزاری سومین انتخابات پارلمانی – که قرار است امروز دوشنبه برگزار شود – به خود جلب کند. وی همزمان با سرکوب مداوم فلسطینی، در ساعت های گذشته دستور العمل هایی را با موضوع توسعه شهرک های صهیونیست نشین صادر کرده است.

وی سعی دارد با طرح وعده دست اندازی بر مساحت گسترده تری از زمین های کرانه باختری، در واقع در مقابل پرونده های فساد، دست به فرار به جلو بزند. وی به زودی به اتهام رشوه، فریب کاری، خیانت به اعتماد عمومی در تاریخ هفدهم ماه جاری محاکمه می شود. با این وجود سعی می کند در آستانه انتخابات، پایگاه خود در میان جناح راست رژیم تقویت کند. وی برای پیشبرد این ترفند، معامله ترامپ را که دست وی را برای تصاحب زمین های بیشتری در کرانه باختری باز گذاشته است، دستاویز قرار داده و مدعی است که کمیته های نقشه ها و برنامه های آمریکا و رژيم صهیونیستی کار خود را از یک هفته پیش آغاز کرده است.

البته به اعتقاد ناظران بعید به نظر می رسد که هیچ یک از این رقبا – حتی اگر از حمایت متحدان خود برخوردار باشند - بتوانند اکثریت لازم برای تشکیل کابینه را به دست آوردند. این نظرسنجی – البته اگر صحیح باشد - نشان می دهد هیچ یک از این دو رقیب نخواهند توانست ائتلاف دولتی تشکیل دهند.

لازم به ذکر است که نتانیاهو و رقیب وی، گانتس نمی توانند در انتخابات آوریل و انتخابات سپتامبر گذشته موفق به تشکیل کابینه نشدند.

حال این سئوال مطرح است که آیا این رژیم باید منتظر انتخابات چهارم باشد؟

پربیننده ترین خبرها