لیبرمن از نتانیاهو و گانتز برای نخست‌وزیری حمایت نمی‌کند

لیبرمن از نتانیاهو و گانتز برای نخست‌وزیری حمایت نمی‌کند
جمعه 9 اسفند 1398 - 20:01

رهبر حزب «اسرائیل بیتنا» گفت که در انتخابات روز دوشنبه از سران دو حزب «لیکود» و «آبی و سفید» برای تصدی پست نخست وزیری حمایت نخواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتنا» روز جمعه گفت که در انتخابات روز دوشنبه فلسطین اشغالی از هیچ نامزدی برای تصدی پست نخست وزیری حمایت نخواهد کرد مگر آنکه خواسته‌های اصلی وی را مد نظر قرار دهند.

وی که با روزنامه «معاریو» مصاحبه می‌کرد، افزود: «هنوز تصمیم نگرفته‌ام چه کسی را به رئیس اسرائیل به عنوان بخت نخست تشکیل کابینه معرفی کنم اما اگر کسی مناسب این پست نبود خود را مطرح خواهم کرد.»

لیبرمن گفته در صورتی که «بنیامین نتانیاهو» همچنان بخواهد نخست وزیر باقی بماند به کابینه به رهبری لیکود نخواهد پیوست و از طرفی دیگر نیز «بنی گانتز» رهبر حزب آبی و سفید را آماده برای تصدی پست نخست وزیر نمی داند.

سومین انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی در کمتر از یک سال در حالی روز دوشنبه (۱۲ اسفند) برگزار می شود که احتمال ادامه بن بست سیاسی و عدم توانایی هیچ کدام از احزاب برای تشکیل کابینه ائتلافی وجود دارد.

نتانیاهو در تلاش است تا بتواند با کمک احزاب ائتلافی دست کم ۶۱ کرسی از کنست را در اختیار بگیرد تا بتواند همچنان به نخست وزیری خود ادامه دهد. از سوی دیگر گانتز نیز در تلاش است تا بتواند اکثریت کنست را بدست بیاورد تا ضمن نخست وزیری، بتواند نتانیاهو را به دلیل پرونده‌های فساد متعدد به پای میز محاکمه بکشاند.

فارس

پربیننده ترین خبرها