دیدار هیأت شرق لیبی با بشار اسد

دیدار هیأت شرق لیبی با بشار اسد
دوشنبه 12 اسفند 1398 - 17:32

هیأتی از شرق لیبی که به دمشق سفر کرده است با رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

العالم - سوریه

هیأتی از شرق لیبی به ریاست «عبدالرحمن الأحیرش» معاون نخست‌وزیر و «عبدالهادی الحویج» وزیر خارجه و همکاری بین‌‌المللی دولت شرق لیبی امروز دوشنبه با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.

ریاست‌جمهوری سوریه اعلام کرد که در این دیدار آخرین تحولات سوریه و لیبی، نبرد این کشورها علیه تروریسم و دخالت‌های خارجی در آن بررسی و تأکید شد که آنچه در سوریه و لیبی رخ می‌دهد، اتفاق واحدی است.

در این دیدار همچنین تأکید شد که جنگ علیه تروریسم تنها نبرد دو کشور سوریه و لیبی نیست به خصوص اینکه این جنگ سرنوشت منطقه در مواجهه با طرح‌هایی که برخی کشورها در صدد تحمیل آن بر منطقه هستند، را تعیین می‌کند و از جمله این کشورها و طرف‌‌ها نیز نظام اردوغان است که سیاست‌های آن بر استفاده از تروریسم به منظور تحقق منافع سیاسی متکی است و همین امر به عامل اصلی برای برهم زدن ثبات منطقه تبدیل شده است.

دو طرف همچنین تقویت همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌ها از جمله افتتاح دفاتر نمایندگی دیپلماتیک دو کشور به عنوان نخستین گام و بهبود روابط بین دو ملت برادر را بررسی کردند.

از سوی دیگر وزارت اطلاع‌رسانی سوریه اعلام کرد که سفارت لیبی فردا سه‌شنبه (13 اسفند) فعالیت خود را مجددا آغاز خواهد کرد.

این نهاد سوری خبر داد که در جریان بازگشایی سفارت طبرق در دمشق، یک هیئت از دولت موقت طبرق نیز حضور خواهند داشت.

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه روز گذشته با «عبدالهادی الحویج» وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی در دولت موقت شرق لیبی، یادداشت تفاهمی را برای بازگشایی مقر هیئت‌های دیپلماتیک و کنسولگری دو کشور امضا کرد.

پربیننده ترین خبرها