یحیی‌سریع: جنگنده‌های متجاوز سعودی را در آسمان جوف مجبور به فرار کردیم

یحیی‌سریع: جنگنده‌های متجاوز سعودی را در آسمان جوف مجبور به فرار کردیم
دوشنبه 12 اسفند 1398 - 21:50

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه گفت که پدافند هوایی این کشور جنگنده‌های متجاوز سعودی را مجبور کرد که آسمان استان جوف را ترک کنند.

العالم- یمن

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه از مقابله پدافند هوایی این کشور با هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «پدافند هوایی به لطف خداوند توانستند با تعدادی از جنگنده‌های وابسته به کشورهای متجاوز در آسمان استان الجوف مقابله کنند.»

سریع ادامه داد: «مقابله با این جنگنده‌ها توسط موشک‌های زمین به هوای فاطر۱ انجام شد و جنگنده‌ها را مجبور کرد بدون آنکه هیچگونه اقدام تجاوزکارانه انجام دهند آسمان این استان را ترک کنند.»

روز گذشته بود که یک مقام نظامی یمن در گفت‌‌وگو با شبکه «المیادین» تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر شهر «الحزم» مرکز استان الجوف را تایید کرده بود.

استان الجوف در شمال غرب صنعاء پایتخت یمن واقع شده و در هفته‌های گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش یمن با عناصر وابسته به دولت مستعفی منصور هادی بوده است. این درگیری‌ها در روزهای گذشته شدت بیشتری یافته است.

روزنامه العرب وابسته به ریاض روز شنبه در تحلیل چرایی عملیات گسترده نیروهای یمنی در استان الجوف، نوشت که «حوثی‌ها» ثقل نظامی و قبیله‌ای خود را در این استان به کار گرفته‌اند تا با دستاوردهای میدانی وارد مذاکرات شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها