هنیه:4 گزینه برای آشتی ملی فلسطین تحویل روسیه شد

هنیه:4 گزینه برای آشتی ملی فلسطین تحویل روسیه شد
دوشنبه 12 اسفند 1398 - 22:05

رئیس دفتر سیاسی حماس وحدت ملی فلسطین را ضروری فوری برای مقابله با معامله قرن خواند و گفت در این خصوص چهار گزینه به مسکو ارائه داده تا به تشکیلات خودگردان منتقل کند.

العالم- فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که چهار گزینه را در خصوص آشتی ملی فلسطین به طرف روسی ارائه داده تا به دولت فلسطین در رام الله انتقال دهد.

هنیه در گفت‌وگو با پایگاه خبری روسیا الیوم وحدت فلسطین را ضرورتی فوری برای مقابله با معامله قرن خواند و گفت: «محاصره غزه اقدامی غیرقانونی است. اسرائیل آغازگر تجاوز است و در عمل به توافقات جدی نیست. اسرائیل مرتکب جنایات جنگی می‌شود و باید عاملان آن برای محاکمه تحویل داده شوند».

هنیه روابط حماس با مصر را هم محکم خواند و گفت که باید از آن صیانت شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه میزبان هنیه در مسکو بود. دو طرف در این دیدار درباره راه‌های احیای وحدت فلسطین بر اساس برنامه سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین و افق‌های حل و فصل دائمی و فراگیر در خاورمیانه بحث و گفت‌وگو کردند.

هیات حماس و طرف روسی درباره سه پرونده اصلی یعنی معامله قرن، آشتی فلسطین و تحقق وحدت ملی و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند و براساس بیانیه حماس دو طرف در دیدگاه و مواضع اعلام شده درباره سه موضوع یاد شده اتفاق‌نظر داشته‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها