سراقب در آغوش وطن در برابر چشمان بهت زده ترک ها

سراقب در آغوش وطن در برابر چشمان بهت زده ترک ها
سه شنبه 13 اسفند 1398 - 17:53

ارتش سوریه و متحدانش پس از بازپس گیری سراقب، به رغم حملات وحشیانه تروریست های النصره که از پشتیبانی پهپادی و توپخانه ای ترکیه برخوردار بودند، با ایستادگی و استقامت خود ترکیه را شگفت زده کردند.

العالم ـ سوریه

مانند همیشه ارتش سوریه و بویژه متحدانش در برابر خون شهیدان خود که با حملات ترکیه به شهادت رسیدند، صبر نکردند؛ در حالی که آنها پیش از این می توانستند نظامیان ترک را هدف قرار دهند اما در راستای عمل به دستورات فرماندهان خود از حمله به سربازان ترکیه امتناع کردند و ترکیه را به تعقل و دوراندیشی دعوت کردند.

اما اگر سران ترکیه عقل و خرد داشتنند، از گروهی از تروریستها در ادلب حمایت نمی کردند و به پیشنهاد حسن روحانی رییس جمهور ایران گوش فرا می دادند و با رهبران سوریه به تفاهم می رسیدند. واکنش ارتش سوریه و متحدانش به خون شهیدان خود، انتقامجویانه نبوده است آن گونه که ترک ها تصور می کردند بلکه در میدان نبرد جامع عمل پوشانده شد و تمام منطقه سراقب بازپس گرفته شد و جاده دمشق حلب به طور کامل تامین امنیت گشت.

استقرار نیروهای روسیه در سراقب نیز در واقع پاسخی عملی به درخواست اردوغان از روسیه است که از این کشور خواسته بود که از سر راهش در ادلب کنار رود؛ زیرا هرگونه تحرک جدید نیروهایش به معنای مقابله حتمی با روسیه است.همچنین استقرار نیروهای روسیه در سراقب دروغین بودن ادعاهای پایگاه قطری "العربی الجدید" درباره ادعای توافق ترکیه و روسیه درباره عقب نشینی نیروهای سوریه و یا واگذاری جاده حلب دمشق را برملا می کند.

بنابراین موج پیروزی ها امسال تا بازگشت ادلب به آغوش وطن و خروج تروریستها از خاک سوریه همچنان ادامه دارد؛ ناتو نیز اردوغان را ناکام گذاشت؛ و بهترین دلیل بر این مدعا پاسخ ترامپ به اردوغان درباره سامانه پاتریوت است. ترامپ به او گفت: "اردغان به من بگو آیا در قامشلی نفت وجود دارد؟!"

پربیننده ترین خبرها