دارالافتاء مصر حمله ترکیه به شمال سوریه را نقض مشروعیت خواند

دارالافتاء مصر حمله ترکیه به شمال سوریه را نقض مشروعیت خواند
سه شنبه 13 اسفند 1398 - 16:59

دارالافتاء مصر در بیانیه‌ای درباره تشدید عملیات‌های نیروهای ترکیه در خاک سوریه در سایه اوضاع انسانی فاجعه‌آمیز و دشوار این کشور هشدار داد.

العالم- مصر

دارالافتاء مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مداخله نظامی ترکیه در خاک سوریه نقض صریح و آشکار مشروعیت و قوانین بین‌‌المللی است به ویژه اینکه سوریه با اوضاع انسانی دشوار و شیوع بیماری و وبا مواجه است.

در این بیانیه که وب‌سایت دارالافتاء مصر منتشر شد، درباره پیآمدهای زیاده‌خواهی‌های ترکیه در منطقه عربی در پرتو سکوت جامعه جهانی هشدار داده شده و آمده است که این امر درگیری در سوریه و لیبی را عمیق‌تر کرده و منطقه را وارد مرحله جدیدی از تروریسم، خشونت و هرج‌ومرج می‌کند.

در این بیانیه آمده است:«ترکیه همچنان به گروه اخوان‌المسلمین برای احیای طرح امپراطوری توسعه‌طلبانه خود در خاورمیانه دل بسته است و این کشور پس از آنکه در استفاده از ستون پنجمی اخوان‌المسلمین در مصر به منظور برهم زدن ثبات این کشور ناکام ماند به استفاده از گروه‌های تروریستی در سوریه و گروه منحله وفاق در لیبی که ترکیبی از اخوان‌المسلمین، داعش ، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی است، روی آورد».

دارالافتاء مصر همچنین از جامعه جهانی و تمامی سازمان‌های بین‌المللی برای عمل به مسئولیت و وظایف خود در قبال ملت سوریه و توقف ماشین جنگی ترکیه در خاک سوریه، درخواست کرد.

الازهر مصر نیز روز شنبه با ابراز نگرانی شدید از تنش‌های اخیر در سوریه خواستار در اولویت قرار دادن مصلحت سوریه و کنار گذاشتن منافع شخصی شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها