حمله توپخانه‌ای سنگین به اطراف فرودگاه «معیتیقه» در شمال طرابلس

حمله توپخانه‌ای سنگین به اطراف فرودگاه «معیتیقه» در شمال طرابلس
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 02:48

شبه نظامیان شرق لیبی تخت فرماندهی خلیفه حفتر مناطق مسکونی حومه فروگاه «معیتیقه» در شمال پایتخت این کشور را هدف حملات توپخانه‎ای خود قرار دادند.

العالم-لیبی

شبه نظامیان گروه مسلح موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی خلیفه حفتر بامداد چهارشنبه اطراف فرودگاه بین المللی «معیتقه» واقع در شمال طرابلس را گلوله باران کردند.

در همین ارتباط، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که نیروهای حفتر مناطق مسکونی اطراف فرودگاه مزبور را هدف حملات سنگین توپخانه ای خود قرار دادند.

هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از این حمله توپخانه‌ای شبه نظامیان شرق لیبی منتشر نشده است.

از فروردین ماه گذشته که شبه نظامیان وابسته به حفتر به طرابلس حمله کرده‌اند، 23 بار فرودگاه معیتیقه هدف حملات موشکی و هوایی و توپخانه‌ای ارتش حفتر قرار گرفته است که تازه‌ترین آن همین حمله امروز بوده است.

فرودگاه مسافربری معیتیقه تنها فرودگاهی است که شهروندان لیبیایی می توانند از آن استفاده کنند، اما حفتر چندی پیش تهدید کرده که اجازه هیچ گونه پروازی در این فرودگاه را نخواهد داد.

خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی است که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد و مورد حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مصر و عربستان و فرانسه است.

ارتش حفتر طی چند ماه گذشته بارها تلاش کرده تا از طریق لشکرکشی طرابلس را تصرف کند، اما تاکنون به دلیل مقابله نیروهای دولت وفاق ملی لیبی موفق نبوده است.

دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین‌المللی قرار گرفته، تحت ریاست «فائز السراج» عمل کرده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت با حملات حفتر مقابله کرده‌اند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها