آزمایش بالینی دو دارو برای درمان کرونا در چین

آزمایش بالینی دو دارو برای درمان کرونا در چین
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 12:26

العالم ـ آسیا

کمیته آزمایش های بالینی دارویی دانشگاه هانگجو در شرق چین برای نخستین بار آزمایش دو داروی ضد ویروسی را برای درمان ویروس کرونا تصویب کرد.

چاینا ارگ از رسانه های گروهی چین روز چهارشنبه گزارش کرد که با نظرداشت قرنطینه شدید شهر ووهان کانون شیوع ویروس کرونا و پس از بررسی های فراوان تصمیم گرفته شده است تا آزمایش های بالینی این دارو بر روی بیماران انجام شود.

چن جیانگو معاون دانشگاه هانگجو می گوید که چندین برنامه برای شناسایی و درمان کرونا مورد بررسی قرار گرفته که از جمله آن استفاده آزمایشی بالینی از دو دارو برای مبارزه با این ویروس است.

یکی از این داروها REMDESIVIR تولید شرکت داروسازی گیلیاد آمریکا و دیگری CHLOROQUINE PHOSPHATE است که برای درمان مالاریا بکار می رود و در بازار موجود است.

این گزارش می افزاید که به غیر از این دانشگاه چند نهاد دیگر نیز در حال آزمایش بالینی هستند تا اطمینان حاصل کنند که این داروها می تواند برای درمان کرونا موثر باشد. زیرا هنوز یک داروی خاص برای درمان این ویروس یافت نشده است.

معاون دانشگاه تصریح کرد که از اوایل ماه فوریه کمیته اخلاق آزمایش های بالینی دارویی دانشگاه نیز بررسی ها و تحقیقات و نظرسنجی هایی را به صورت اینترنتی انجام داده است ، تا بتواند بسرعت استفاده از این داروها را آغاز کند.

وی افزود که با نظرداشت قرنطینه شهر ووهان مجبور شده ایم این تحقیقات را اینترنتی انجام دهیم تا آزمایش بالینی این داروها بسرعت شروع شود.

به گزارش ایرنا، کمیته مذکور نهایتا با توجه به همه جوانب و مخاطرات بالقوه ای که احتمال آن هست ، مصوب کرده است که آزمایش این داروها به صورت بالینی روی بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونای خفیف و شدید انجام شود.

معاون دانشگاه گفت که این کمیته قول داده است در جریان این آزمایش ها مقررات داخلی و بین المللی را مراعات کرده و حقوق بیماران را نیز کاملا در نظر داشته باشد و در نهایتا ایمنی کار را انجام دهد.

چن خویی رییس این کمیته گفت که درجریان تصویب کردن این داروها از پزشکان و وکلا نیز دعوت شده است تا خلل های پزشکی و قانونی نیز برطرف شود. در جریان این آزمایش ها ضمن مراعات اصول اخلاقی حرفه ای ، تمامی استانداردها رعایت خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها