طرح نظامی-امنیتی صنعاء در استان‌های جنوبی و شرقی یمن

طرح نظامی-امنیتی صنعاء در استان‌های جنوبی و شرقی یمن
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 14:21

دولت نجات ملی یمن با تشکیل نشستی، طرحی برای مقابله با «اشغالگری» سعودی و امارات در استان‌های جنوبی و شرقی این کشور تصویب کرد.

العالم - یمن

خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» هفته جاری از نشست مقامات دولت نجات ملی یمن به نخست‌وزیری «عبدالعزیز بن حبتور» خبر داد تا طرحی جهت مقابله با ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به امارات در استان‌های جنوبی و شرقی یمن اتخاذ کنند.

بر اساس گزارش سبأ، در این نشست وضعیت استان‌های جنوبی و شرقی یمن مورد بررسی قرار گرفت و طرح یاد شده تصویب شد.

روزنامه یمنی «الایام» در گزارشی در همین باره به نقل از منابعی که آنها را نزدیک انصارالله خواند، نوشت: این جنبش طرحی امنیتی-نظامی دارد که با هدف مقابله با ائتلاف عربی و متحدانش، دنبال اجرای فوری آن در استان‌های جنوبی و شرقی با کمک اهالی جنوب است.

در ادامه این گزارش آمده، نشست هفته جاری دولت صنعا به ریاست «احمد الرهوی» عضو شورای عالی سیاسی برگزار شد و بن‌حبتور، «عبدالعزیز الترب» مشاور شورای سیاسی و اعضای شورا و کابینه از استان‌های جنوبی و شرقی و استانداران این استانها حضور داشتند.

منابع آگاه اعلام کردند، این طرح شامل چهار محور و مجموعه سیاست‌ها، برنامه‌ها و گام‌های عملی است که جوانب نظامی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی را دربرمی‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده، برنامه مذکور طرح‌های فرعی ارائه شده از سوی استانداران درباره سازوکارهای مناسب برای خدمت به «پروژه ملی -مقاومتی علیه اشغالگران سعودی و اماراتی» را در بر می‌گیرد که در مقدمه آن بسیج نیروی انسانی محلی برای مقابله میدانی در این زمینه و پروژه‌های خدماتی و توسعه‌ای است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها