الحکیم: عراق طرح‌هایی را که موجب بالا رفتن سطح تنش در منطقه می‌شود تایید نمی‌کند

الحکیم: عراق طرح‌هایی را که موجب بالا رفتن سطح تنش در منطقه می‌شود تایید نمی‌کند
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 17:48

وزیر خارجه عراق در نشست مشورتی امروز وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره که با محوریت بررسی معامله قرن برگزار شد، تاکید کرد که عراق طرح‌هایی که موجب بالا رفتن سطح تنش در منطقه می‌شود، تایید نمی‌کند.

العالم - عراق

وزیران خارجه کشورهای عربی امروز چهارشنبه نشستی مشورتی را پشت درهای بسته با حضور «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در قاهره برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، هدف از این نشست فراهم سازی تمهیدات یکصد و پنجاه و سومین نشست شورای اتحادیه عرب است که بزودی در سطح وزیران خارجه به ریاست «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان برگزار خواهد شد.

در نشست مشورتی امروز قرار است مواضع کشورهای عضو درباره دستور کار دور جدید نشست شورای اتحادیه عرب مورد هماهنگی قرار گیرد. در نشست امروز قاهره ریاست نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب از عراق به عمان تحویل داده شد.

شورای اتحادیه عرب مسائل مربوط به همکاری‌های مشترک کشورهای عربی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی قانونی، حقوق بشر، رسانه، ارتباطات امور مالی و اداری و دستور کار سی و یکمین نشست آتی سران عرب را که در الجزائر برگزار خواهد شد مورد بررسی قرار می‌دهند.

فعالیت‌های نشست شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم کشورهای عضو این اتحادیه هم روز دوشنبه به ریاست عمان آغاز شد و در آن مباحث مربوط به فلسطین، لیبی، سوریه، یمن و عراق مورد بررسی قرار گرفت.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر هفته گذشته اعلام کرد که نشست امسال سران اتحادیه عرب به میزبانی الجزائر به دلیل شیوع کرونا به زمانی دیگر در سال جاری میلادی موکول می‌شود.

رسانه‌های عراقی هم گزارش دادند در نشست امروز موضوع معامله قرن به طور جدی‌تر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق ریاست نشست دوره‌ای آتی وزیران خارجه را به عمان تحویل داد.

الحکیم طی نطقی در این نشست تاکید کرد که عراق طرح‌هایی را که موجب بالا رفتن سطح تنش در منطقه می‌شود، تایید نمی‌کند.

الحکیم افزود: «عراق بر موضع خود خود در تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تاکید می‌کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها