کرونا در عراق| از توصیه‌های مرجعیت دینی تا پیشنهاد افزایش تعطیلات بهاره

کرونا در عراق| از توصیه‌های مرجعیت دینی تا پیشنهاد افزایش تعطیلات بهاره
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 20:06

شماری از شخصیت‌های سیاسی در عراق از دولت این کشور خواستند به منظور ممانعت از شیوع کرونا در عراق، تعطیلات بهاری تا یک ماه دیگر تمدید شود.

العالم - عراق

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در عراق و ثبت اولین فوتی در استان سلیمانیه، مقامات سیاسی و شخصیت‌های دینی این کشور را بر آن داشت، توصیه‌هایی به دولت جهت مقابله با شیوع بیشتر این ویروس داشته باشند.

«عبدالمهدی الکربلایی»، نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی شیعیان عراق امروز چهارشنبه (۱۴ اسفند) با «جعفر صادق العلاوی»، وزیر بهداشت عراق در بغداد دیدار کرد و گفت که آیت الله سیستانی خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با انتشار کرونا شده است.

طی این دیدار نماینده آیت‌الله سیستانی اعلام کرد که تولیت حرم امام حسین (ع) در نظر دارد اماکن مناسبی برای قرنطینه مبتلایان به کرونا در یکی از شهرک‌های کربلا آماده کند. او گفت که تولیت حرم امام حسین (ع) همه امکانات بهداشتی و پیشگیرانه لازم را در بیمارستان متعلق به حرم را به کار خواهد گفت تا کرونا منتشر نشود.

وزیر بهداشت عراق نیز طی این دیدار بر نقش رسانه‌های عراق در آگاه کردن مردم به ویژه برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

مطابق آخرین آمار وزارت بهداشت عراق، ۳۲ نفر تا به امروز در این کشور مبتلا به کرونا شده اند و یک فرد مسن در سلیمانیه فوت کرده است.

تمجید سازمان بهداشت جهانی از عراق

در همین ارتباط، هیأتی از سازمان جهانی بهداشت از اماکن و عتبات عالیات عراق دیدن کرد و از اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در این اماکن مذهبی و مقدس تقدیر و تشکر کرد.

پیشنهاد تمدید تعطیلات بهاره

ائتلاف سائرون عراق به رهبری «مقتدی الصدر» نیز امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به شیوع کرونا در عراق و سایر کشور، لازم است تعطیلات بهاره تا پایان ماه جاری ادامه داشته باشد.

اعضای این ائتلاف خواستند تمامی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان ماه مارس (۱۵ فروردین) تعطیل شود. کمیسیون آموزش در پارلمان عراق نیز از دولت خواست تعطیلات را تا یک ماه دیگر تمدید کند.

اوضاع بغداد تحت کنترل است

در همین ارتباط، «محمد جابر العطا»، استاندار بغداد اعلام کرد که تیمی به منظور مقابله با گسترش کرونا در پایتخت عراق تشکل شده و اوضاع در این شهر تحت سیطره است.

تعطیلی‌ها در استان‌های عراق

آموزش و پرورش استان نجف اشرف اعلام کرد که تعطیلی مدارس و ادارات در این استان تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

استاندار کرکوک نیز اعلام کرد که به دلیل رعایت حال ساکنان این شهر و ترس از انتشار کرونا، تمامی ادارات در این استان فردا (پنجشنبه) تعطیل است.

حکومت منطقه کردستان عراق نیز اعلام کرده است که همه مراسم و جشن‌های مربوط به نوروز و نماز جمعه در این منطقه تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها