آمریکا برای مقابله با کرونا بودجه اضطراری تصویب کرد

آمریکا برای مقابله با کرونا بودجه اضطراری تصویب کرد
پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 - 12:16

در پی تسریع شیوع ویروس کرونا در آمریکا، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه اضطراری هشت میلیارد دلاری برای مقابله با این ویروس تصویب کرد.

العالم - آمریکا

در پی افزایش نگرانی‌ها از تسریع شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، مجلس نمایندگان این کشور لایحه یک بودجه اضطراری به مقدار ۸.۳ میلیارد دلار برای مقابله با شیوع ویروس تصویب کرد.

بنا به گزارش شبکه «سی ان بی سی»، این بسته بودجه، شامل تخصیص بیش از سه میلیارد دلار به تحقیقات در خصوص واکسن این ویروس ناشناخته و ۲.۲ میلیارد دلار برای اقداماتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس و آماده‌سازی برای مقابله با این ویروس ناشناخته می‌شود.

طبق این گزارش، لایحه بودجه اضطراری مقابله با ویروس کرونا هم‌اکنون برای رأی‌گیری به سنا ارسال می‌شود و پس از تصویب در سنا، برای امضا و تأیید نهایی به دفتر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ارسال می‌شود.

اعلام وضعیت فوق‌العاده در کالیفرنیا

از طرف دیگر، پس از تأیید مرگ یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس ناشناخته «کرونا» در ایالت کالیفرنیا، «گاوین نیوسام» فرماندار این ایالت روز گذشته (چهارشنبه) اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد.

اوایل روز گذشته، مسئولان بهداشت و درمان ایالت کالیفرنیا اولین مرگ بر اثر ابتلا به ویروس موسوم به «کووید ۱۹» را در منطقه «پلاسر» کالیفرنیا اعلام کردند که با فوت وی، تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۱ تن افزایش یافت.

یکی از کارکنان بخش بهداشت و درمان منطقه پلاسر در خصوص مرگ اولین فرد مبتلا به کرونا در کالیفرنیا گفت: «گرچه ما انتظار ابتلای تعداد افراد بیشتری را داشتیم اما این مرگ (اولین قربانی)، یک نقطه تأسف‌بار در تلاش‌های ما برای مقابله با این بیماری محسوب می‌شود و هیچ‌وقت نمی‌خواستیم شاهد چنین چیزی باشیم».

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون ابتلای دستکم ۵۳ نفر به ویروس ناشناخته کرونا یا همان کووید ۱۹ در کالیفرنیا آمریکا مورد تأیید قرار گرفته است.

نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا در آمریکا در حالی رو به افزایش است که رسانه‌های این کشور از ابتلای دستکم ۱۰۶ نفر به این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا خبر دادند.

رسانه‌های آمریکایی در همین راستا گزارش کردند که ایالات متحده، در پی تسریع شیوع ویروس کرونا در این کشور، از ورود اتباع خارجی که به تازگی از ایران بازگشته‌‌اند به آمریکا جلوگیری می‌شود.

طبق ممنوعیت جدید آمریکا، ورود اتباع خارجی از جمله کانادایی‌ها و آن دسته از ساکنان کانادا که در بازه زمانی ۱۴ روز یا کمتر است که از ایران بازگشته‌اند، به آمریکا ممنوع می‌شود

فارس

پربیننده ترین خبرها