خاشقچی شاهد حملات ۱۱ سپتامبر بود؟

خاشقچی شاهد حملات ۱۱ سپتامبر بود؟
پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 - 13:43

یک وکیل خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ می‌گوید که «جمال خاشقچی» روزنامه منتقد سعودی که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید، شاهد احتمالی این حملات بوده است.

العالم - آمریکا

در حالی‌که اعضای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس سنای آمریکا از دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور درخواست کرده‌اند درباره ترور خاشقچی شفاف‌سازی کند، یک وکیل حقوقی نیز می‌گوید که خاشقچی شاهد احتمالی حوادث ۱۱ سپتامبر بوده است.

یک وکیل حقوقی خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر در نامه‌ای به قاضی دادگاه فدرال آمریکا گفت که خاشقچی شاهد احتمالی حادثه ۱۱ سپتامبر بوده و اکتبر ۲۰۱۷ مصاحبه‌ای را با یکی از محققان این حادثه انجام داده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این وکیل حقوقی می‌گوید که ترور خاشقچی ثابت می‌کند که ادعاهای ریاض مبنی بر اینکه از شاهدان ترسی ندارد، نادرست است.

از سوی دیگر تعدادی از اعضای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس سنای آمریکا از دولت ترامپ خواستند تا درباره ترور خاشقچی شفاف‌سازی کند و ترامپ را به ممنوعیت انتشار واقعیت‌های ترور این روزنامه‌نگار به دلیل حمایت از عربستان سعودی متهم کردند.

در نامه مشترک «ریچارد بور» سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته اطلاعات سنا و «مارک وارنر» سناتور دموکرات به ترامپ، درباره شفاف‌سازی ترور خاشقچی درخواست شده است.

از سوی دیگر سناتور «ران ویدن» عضو دموکرات کمیته ارتباطات روز سه‌شنبه گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که «اگر کشور ما، دوستان ما و شرکای ما هیچ چیزی درباره این اقدام وحشیانه ارائه نکنند در آن صورت در پیامی به همه جهانیان اعلام می‌کند که با دوره ظلم به روزنامه‌نگاران مواجه هستیم».

«تام مالینوفسکی» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در جمع خبرنگاران گفت که «ترس آن‌ها برای من روشن است، آن‌ها می‌ترسند فردی که روابط تنگاتنگ با ترامپ و دولت او دارد، در تنگنا قرار گیرد».

جمال خاشقچی خبرنگار منتقد عربستان سعودی و ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، دهم مهر ماه ۱۳۹۷ بعد از ورود به کنسولگری ریاض در استانبول ناپدید شد و بعد از گذشت چندین روز اثبات شد که او توسط تیم اعزامی از عربستان سعودی به ترکیه کشته شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها