اردوغان امروز با دستان بالا به دیدار پوتین می‌رود!!

اردوغان امروز با دستان بالا به دیدار پوتین می‌رود!!
پنج‌شنبه 15 اسفند 1398 - 14:25

خبر:

نشست امروز پوتین و اردوغان در روسیه در حالی برگزار می‌شود که نتیجه این نشست از پیش کاملا روشن است و آن اینکه اردوغان محکوم است درخصوص بحرانی که در ادلب و حلب پدیدآورده است کوتاه بیاید.

تحلیل:

- اردوغان در شرایطی در نشست امروز مسکو حاضر می‌شود که متهم اصلی در نقض توافقات آستانه و سوچی و در واقع عامل اصلی بحران اخیر درشمال سوریه است.

- اردوغان محکوم به کوتاه آمدن است چون بازی روانی اش در قالب انتقال اجباری پناهجویان سوری در ترکیه به مرزهای اروپا با هیچ واکنشی از سوی اروپاییان مواجه نشد و در واقع در این بازی روانی اردوغان یکی از مهم ترین برگ‌های برنده اش یعنی مساله هجوم پناجویان سوری به سمت اروپا را بدون حصول هیچ مابه‌ازایی رسماً سوزاند.

- واقعیت آن است که اروپا و ناتو از کمک ویژه به ترکیه اساساً سرباز می‌زنند چون حاصل 8 سال تلاش برای سرنگونی حکومت اسد را بی فایده می‌دانند و برهمین مبنا معتقدند کمک به ترکیه در سوریه و در برابر حکومت رسمی و مستقر و مستحکم سوریه کوبیدن آب در هاون است.

- شاید مطلوب‌ترین وضعیت در شرایط ماندگاری اسد برای اروپاییان سرگرم کردن تروریست‌ها در سوریه باشد امری که در سایه درگیری میان ترکیه و سوریه تاحدود زیادی خیال اروپاییان را نسبت به بازگشت ایشان به اروپا راحت کرده است. اروپا مطمئن است تا زمانی که ترکیه در سوریه درگیر است به آزاد کردن و انتقال تروریست‌ها به اروپا مبادرت نمی‌کند. تروریست‌های مسلح این روزها بشکلی ویژه عصای دست اردوغان در سوریه هستند.

- در کل اجلاس امروز در حالی برگزار می‌شود که اردوغان با واقعیتی بنام آزادی غرب حلب، سراقب و... در این اجلاس حضور یافته است. اردوغان در حقیقت با دستاوردی مساوی صفر به دیدار پوتین می‌رود. این یعنی بازنده این مذاکره پیش از دیدار دستانش را بالا برده است.

پربیننده ترین خبرها