سایه کرونا بر انتخابات سه شنبه درون حزبی آمریکا 

سایه کرونا بر انتخابات سه شنبه درون حزبی آمریکا 
شنبه 17 اسفند 1398 - 11:10

ایالت‌های آمریکا در حالی برای انتخابات دومین سه شنبه بزرگ دموکرات‌ها آماده می‌شوند که سایه کرونا بر آن سنگینی می کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش روز رویترز، مقامات میشیگان می‌گویند که با افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا، به دبیرخانه انتخابات محلی اعلام کرده اند که در انتخابات مقدماتی انتخاب نامزد حزب دموکرات برای رقابت های ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، به صورت مداوم مراکز رأی گیری، سیستم‌های الکترونیکی اخذ رای و تجهیزات را ضدعفونی کنند.

در حالی ایالت میشگان در صدد اتخاذ تدابیر بهداشتی است که ویروس کرونا در آمریکا تا جمعه شب موجب مرگ ۱۵ نفر شده و ایالت واشنگتن نیز به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در انتخابات روز سه شنبه ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) برنامه‌های تدارک دیده است.

ایالت میشیگان که هنوز گزارشی از مورد ویروس کرونا در آن تایید نشده یکی از ۶ ایالتی است که در ۱۰ مارس انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها درآن برگزار می‌شود.این انتخابات به عنوان بخشی از روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است که در ماه نوامبر (آبان-آذر) برگزار خواهد شد.

براساس توصیه‌های بهداشتی، در روز انتخابات باید مراکز رای گیری، قلم‌ها، وسائل رأی دهی، سیستم‌های الکترونیکی رای گیری، میز کار، دستگیره، شیر آب و سایر سطوح را با دستمال مرطوب کننده‌های الکلی ضد عفونی کنند.

سنای آمریکا روز پنجشنبه لایحه تخصیص ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بودجه‌ برای مقابله با کرونا را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، رقابت انتخاباتی درون حزبی دموکرات ها بعد از یکسال با عبور از انتخابات مقدماتی در "سه شنبه بزرگ" شکل جدیدی گرفته به گونه‌ای که از بیش از ۲۰ داوطلب این حزب در ابتدای راه، اکنون به ۲ داوطلب اصلی یعنی برنی سندرز و جو بایدن محدود شده است.

در انتخابات مقدماتی هر داوطلبی که بتواند یکهزار و ۹۹۰ رای نماینده متعهد ایالتی را از آن خود کند، نامزد نهایی حزب، خواهد بود و در سوم نوامبر (13آبان 99) با دونالد ترامپ تقریبا داوطلب بدون رقیب جدی جمهوریخواهان مواجه خواهد شد.

نتایج انتخابات‌های ۱۴ ایالتی موسوم به "سه‌شنبه بزرگ" در هفته گذشته را جو بایدن از آن خود کرد و بعد از وی برنی سندرز قرار گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها