واکنش تحلیلگر عراقی به توطئه آمریکا علیه عراق در شورای امنیت

واکنش تحلیلگر عراقی به توطئه آمریکا علیه عراق در شورای امنیت
شنبه 17 اسفند 1398 - 11:38

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت که‌ آمریکا با هدف تضمین بقای خود در خاک عراق به مدت طولانی و تا زمان اجرای کامل معامله قرن، همچنان دنبال توطئه علیه عراق است.

العالم ـ عراق

سعد الکعبی در گفت و گو با المعلومه با هشدار به توطئه آمریکا علیه عراق در شورای امنیت، گفت که سازمان ملل متحد نیز عراق را مشمول بند هفتم منشور قرار خواهد داد و علاوه بر آن ممکن است به بهانه از کنترل خارج شدن اوضاع تصمیم بگیرد نیروهای به اصطلاح حافظ صلح در کشور مستقر کند.
وی یادآور شد که «جنین هنیس پلاسخارت» سه شنبه گذشته تصویر عراق را در مقابل جهان تحریف کرد و حقیقت موضوع را نشان نداد بلکه اقدام به نمایش موارد منفی و ترک امور مثبت کرد.
الکعبی توضیح داد که واشنگتن سازمان ملل را مجبور خواهد کرد که عراق را مشمول بند هفتم منشور قرار دهد و علاوه بر این پس از آنکه عراق به وحشتناک ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شد، سازمان ملل برای مستقر کردن نیروهای به اصطلاح حافظ صلح در عراق به گزارش پلاسخارت تکیه خواهد کرد، که خود این باعث خلق درگیری های جدید خواهد شد و قربانیان آن شهروندان عراقی خواهند بود
گفتنی است، «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق سه شنبه گذشته در گزارش توجیهی خود در نشست شورای امنیت با متهم کردن مقام های عراقی به سرکوب، خشونت، ارعاب و تهدید علیه تظاهرکنندگان گفت که معترضان افراد شجاعی هستند که علیه آنان اقدام های به توصیف او جنایتکارانه انجام شده است.
وی افزود که‌ کشتار، آدم ربایی، خشونت و ارعاب به عنوان نقض های وحشتناک حقوق بشر هنوز هم ادامه دارد و روش های مسالمت آمیز و دموکراتیک در برخورد با معترضان جایی ندارد.
پلاسخارت توضیح داد که با وجود چالش های سیاسی در عراق دولت بدون شک مسئول اصلی و نهایی امنیت معترضان و شهروندان است.

به گزارش ایرنا، اعتراض های مردمی عراق که از دهم مهر ۹۸ در استان های جنوبی و مرکزی آغاز شده همچنان در این مناطق با فراز و فرود ادامه دارد.

معترضان خواستار رفع فقر، بیکاری و نابرابری اجتماعی و اقتصادی، برکناری و برخورد با مقام های فساد و برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی هستند.

پربیننده ترین خبرها