حمله نیروهای حفتر به طرابلس ۲ کشته به جا گذاشت

حمله نیروهای حفتر به طرابلس ۲ کشته به جا گذاشت
يکشنبه 18 اسفند 1398 - 23:11

دو نفر از جمله یک زن در حمله راکتی نیروهای ژنرال حفتر به منطقه ای مسکونی در طرابلس پایتخت لیبی کشته و چهار نفر زخمی شدند.

العالم ـ لیبی

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی روز یکشنبه افزود: شبه نظامیان خلیفه حفتر، خانه های شهروندان در منطقه ای در نزدیکی فرودگاه بین المللی معیتیقه در پایتخت را هدف قرار دادند.

نیروهای وابسته به ژنرال حفتر از فروردین گذشته به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی به طرابلس حمله کرده و چند ماهی است که کشورهای تاثیرگذار در تحولات لیبی برای پایان دادن به بحران این کشور فعال شده‌اند.

نیروها ژنرال حفتر با سرپیچی از فرامین دولت مرکزی با کمک کشورهایی چون امارت متحده عربی، عربستان سعودی، اردن، مصر، روسیه و فرانسه سعی دارند بر طرابلس تسلط یافته و در واقع کنترل کل کشور را در اختیار خود بگیرند.

به گزارش ایرنا، لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری "معمر القذافی" دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، ‌با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به رو است.

این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد و این دولت ها شامل دولت وفاق ملی به ریاست "فائز السراج" که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود و مقر آن در طرابلس است و دیگری دولت موقت به فرماندهی ژنرال حفتر در شرق لیبی که نخست وزیر آن "عبدالله الثنی" است و پارلمان طبرق و ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر از وی حمایت می‌کنند.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

پربیننده ترین خبرها