بازداشت‌های گسترده در «المخا» یمن توسط نیروهای تحت حمایت امارات

بازداشت‌های گسترده در «المخا» یمن توسط نیروهای تحت حمایت امارات
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 11:07

در پی اعتراض ماهیگیران به مصادره قایق‌های خود و ممانعت از صید ماهی در جنوب غرب یمن، نیروهای تحت حمایت امارات دست به بازداشت‌های گسترده در این شهر زدند.

العالم - یمن

یک منبع دولتی در استان تعز (جنوب غرب یمن) گفت که نیروهای امنیتی با حمایت امارات شش شهروند از ساکنان شهر المخا را بازداشت کرده و تعدادی دیگر را تحت تعقیب قرار دادند.

به گفته این منبع، این بازداشت‌ها به دنبال اعتراضات روز شنبه ماهیگیران به مصادره قایق‌هایشان و ممانعت از صید ماهی صورت گرفت.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، این منبع افزود که اسامی این بازداشت‌شدگان عبارتند از انور سعید هادی، انیس غالب سعید، عبدالحکیم المهدی، خالد محمد العامری، محمد رزق و نجیب محمد علی.

این منبع گفت که نیروهای تحت حمایت امارات این ماهیگیران را به فعالیت به عنوان باندهای مخفی به نفع نهادهای متخاصم متهم کرده‌اند حال آنکه این نیروها پیشتر وعده داده بودند که قایق‌های این افراد را بازگردانده و خسار‌ت‌های آن‌ها را پرداخت کنند.

با وجود اینکه المخا از لحاظ اداری وابسته به استان تعز است اما به دنبال سیطره تشکیلات نظامی تحت حمایت امارات بر این شهر در اواخر ژانویه ۲۰۱۷، این شهر به طور کامل در انزوا قرار گرفته است و تشکیلات مذکور بر بدنه نهادها و دفاتر دولتی نفوذ کرده و مسئولان وابسته خود را در این نهادها روی کار آورده‌اند.

به گفته مسئولان یمنی با وجود اینکه امارات در فوریه گذشته مدعی شد که نیروهای خود را از یمن خارج می‌کند اما این کشور از گروه‌های شبه‌نظامی در راستای خدمت به منافع خاص امارات، حمایت‌های مالی و نظامی به عمل می‌آورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها