اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در بنگلادش ثبت شد

اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در بنگلادش ثبت شد
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 11:31

سازمان تحقیق و توسعه و کنترل بیماری ها ویروسی در بنگلادش روز یکشنبه اعلام کرد که سه نفر از شهروندان این کشور که بتازگی از کشور ایتالیا بازگشته اند به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رسانه های بنگلادشی، میراجدی سابرینا رییس سازمان تحقیق و توسعه و کنترل بیماری ها ویروسی گفت: این افراد سنین ۲۵ تا ۳۵ سال قرار دارند. تاکنون وضعیت آنها ثابت است و در بیمارستان بستری شده اند.

وی افزود: سه نفر دیگر نیز که با این افراد در ارتباط بوده اند در قرنطینه قرار گرفته اند.

شیخ حسینه نخست وزیر امور خارجه بنگلادش روز گذشته اعلام کرد که دولت بنگلادش آماده مقابله با ویروس کرونا است. وی همچنین از مردم این کشور خواست تا هراس نداشته باشند.

وی گفت: ویروس به یک مشکل جهانی تبدیل شده است. ما وضعیت را به صورت دائم بررسی می کنیم و اقدامات لازم انجام می شود.

دولت بنگلادش همچنین از شهروندان این کشور که از شش کشور چین، ایتالیا، کره جنوبی، سنگاپور، ایران و تایلند بازگشته اند درخواست کرده است تا خود را به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خانگی قرار دهند.

همچنین دولت بنگلادش مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد تولد مجیب الرحمن بنیان گذار کشور بنگلادش که قرار بود در تاریخ ۱۷ ماه مارس برگزار شود را به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو کرده است. سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به این کشور نیز به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو شده است. مودی قرار بود به عنوان مهمان ویژه در مراسم گرامیداشت مجیب الرحمن شرکت کند.

به گفته مقامات بنگلادشی، مسافران در هنگام ورود به فرودگاه بین المللی این کشور مورد معالجه قرار می گیرند و تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر در فرودگاه مورد معالجه کرونا قرار گرفته اند.

کارشناسان اخطار داده اند که به دلیل زیرساخت های ضعیف بهداشتی در بنگلادش و با توجه به جمعیت بالای این کشور، کنترل ویروس کرونا بسیار مشکل خواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها