وعده آلمان برای حمایت از شرکت‌ها در پی همه‌گیری کرونا

وعده آلمان برای حمایت از شرکت‌ها در پی همه‌گیری کرونا
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 12:34

آلمان به عنوان بخشی از اقدامات برای مقابله با کرونا از جمله توقف برگزاری مراسم‌های عمومی، با توجه به با کاهش تقاضا در نتیجه همه‌گیری کرونا به صاحبان شرکت‌ها وعده داده از آنها حمایت خواهد کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز، همزمان با وعده دولت آلمان برای حمایت از شرکت ها، وزیر بهداشت این کشور به امید کاهش فشار ناشی از شیوع این ویروس بر نظام مراقبت های بهداشتی خواستار توقف برگزاری مراسم های عمومی شده است.

بر اساس این گزارش، با گسترش سریع ویروس کرونا و به دنبال اقدام ایتالیا در قرنطینه کردن بخش هایی از مناطق این کشور برای مهار شیوع ویروس، فشارها برای واکنش گسترده تر در آلمان افزایش یافته است.

آلمان تا عصر یکشنبه ۹۰۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رساند که بسیار کمتر آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا به میزان تقریبا ۶ هزار نفر است. اما مبتلایان در یکی از حوزه های شهرداری در غرب آلمان ۳۹۲ مورد بوده است. یک شهروند آلمانی نیز در مصر به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته است.

ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان روز یکشنبه (دیروز) گفت، ما اکنون وظیفه داریم سرعت شیوع این ویروس را کُند کنیم.

وی در توئیتر نوشت: ویروس کرونا از چهارشنبه هفته پیش در آلمان شیوع پیدا کرده و اکنون اولویت ما کاستن از روند گسترش این ویروس است. با کندتر شدن روند گسترش ویروس نظام بهداشتی کشور بهتر می تواند با آن مقابله کند.

آلمان، بعد از ایتالیا و فرانسه بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در اروپا دارد و نگرانی ها در زمینه تبعات آنچه که تهدیدی برای تبدیل شدن به یک همه گیری جهانی است، بر اقتصاد و بهداشت عمومی افزایش یافته است.

احزاب ائتلاف حاکم حزب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز یکشنبه همچنین درباره اقداماتی برای تسهیل دریافت یارانه از سوی شرکت ها برای حمایت از کارگران و کاهش ساعات کاری تا پایان سال توافق کردند.

در آلمان، برخی از شرکت های این کشور از جمله شرکت خودروسازی دایملر و گروه هواپیمایی لوفت هانزا که نیمی از پروازهایش را در ماه های آتی لغو کرده است، در نتیجه این بیماری همه گیر آسیب دیده اند.

اشپان گفت مراسم هایی با حضور بیش از هزار نفر باید به تعویق بیفتند و در روزهای آینده درباره چگونگی کاهش تبعات اقتصادی چنین تصمیمی گفت و گو خواهد شد.

تاکنون بسیاری از مراسمهای بزرگ از جمله نمایشگاه سفر در برلین لغو شده است اما به گفته اشپان دیگر سازمان دهندگان چنین مراسم هایی بسیار عملکرد کندی در لغو این مراسمها داشته اند.

لغو نشستهای عمومی همچنین مشکلاتی را برای حزب اشپان به بار خواهد آورد. این حزب هم ائتلافی حزب مرکل قصد دارد روز ۲۵ آوریل با برپایی یک گردهمایی درباره انتخاب رهبری که برای جانشینی مرکل رقابت خواهد کرد، تصمیم گیری کند. مرکل اعلام کرده که با پایان یافتن دوره کنونی صدراعظمی قصد ندارد در انتخابات بعدی شرکت کند.

برخی منابع حزبی به رویترز گفته اند که این نشست برگزار خواهد شد اما میزبان هیچ مهمان خارجی نخواهد بود. این حزب با مقامات برلین درباره محل برگزاری این نشست رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، کمیسیون ملی بهداشت چین روز دوشنبه اعلام کرد در شبانه روز گذشته تنها ۲۳ تن بر اثر کرونا در چین فوت شده اند که تمامی آنها در استان هوبی بوده اند.

در شبانه روز گذشته تنها ۲۳ تن بر اثر کرونا در چین جان باخته اند که تمامی آنها در استان هوبی بوده است.

امارها حاکی است در ایتالیا در ۲۴ ساعت گذشته فوت ۱۳۳ تن و ابتلای یک هزار و ۴۹۲ مورد جدید ثبت شده است بر این اساس تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۷۳۷۵ نفر رسیده است.

شیوع ویروس در ایتالیا نگرانی هایی را در کشورهای اروپایی از جمله ایجاد کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها