کارشناس صهیونیست: هنیه و لاوروف برای شکست «معامله قرن» توافق کرده‌اند

کارشناس صهیونیست: هنیه و لاوروف برای شکست «معامله قرن» توافق کرده‌اند
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 16:01

یک کارشناس صهیونیست ضمن اعلام اینکه تلاش‌های محرمانه آمریکا برای اجرایی کردن «معامله قرن» به جایی نرسیده، گفت، رهبر حماس و وزیر خارجه روسیه در دیدار اخیر برای شکست این طرح توافق کرده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

«یونی بن مناخِم» کارشناس و تحلیلگر صهیونیست گفت، آمریکا با تماس‌های محرمانه خود با محافل فلسطینی، خواه با حماس یا تشکیلات خودگردان تلاش کرده «معامله قرن» را اجرایی کند اما تلاش‌هایش شکست خورده است.

معامله قرن، طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای صلح [سازش] میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است که در بهمن ماه گذشته از آن رونمایی کرد.

بر اساس نقشه‌ای که ترامپ منتشر کرده دولت (یا کشور) آینده فلسطین به شکل مجمع‌الجزایری است که پل‌ها و تونل‌ها آن را به هم وصل می‌کند. این طرح قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی معرفی می‌کند و در آن حق بازگشت آوارگان لغو شده است.

بن مناخم در یادداشتی در وبگاه «نیوز وان» نوشت، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اخیرا یک «بمب سیاسی» منفجر کرد، زمانی که گفت، دولت دونالد ترامپ چندین بار سعی در باز کردن کانال‌های ارتباطی با حماس کرده اما این جنبش پیشنهاد مذکور را رد کرده است.

بن مناخم ادامه داد، این بمب سیاسی به صورت ناخودآگاه منفجر نشد بلکه طی سفر هنیه به روسیه، دیدار وی با «سرگئی لاوروف» و توافق با وی بر سر اقدامات مشترک برای شکست دادن طرح ترامپ رخ داد.

این تحلیلگر صهیونیست در پایان مدعی شد، مخالفت حماس با مذاکرات محرمانه با واشنگتن احتمالا افزایش فشار علیه این جنبش در کشورهای عربی بویژه مصر، عربستان، عمان، بحرین و امارات را در پی خواهد داشت.

دوازدهم ماه جاری (اسفند) رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در دیدار با وزیر خارجه روسیه در مسکو درباره سه پرونده مهم بحث و تبادل‌نظر کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها