فساد و تکفیر، کالاهای سعودی

فساد و تکفیر، کالاهای سعودی
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 16:45

عربستان سعودی مانند همپیمانان آمریکایی و صهیونیستش هر کجا برود فقط دو کالا با خود می برد، فساد و تکفیر.

العالمکشکول

آل سعود در 70 سال گذشته درآمدهای نفتی خود را نه برای توسعه اقتصادی و پیشرفت علمی بلکه برای ترویج وهابیت تکفیری و خرید حکومتها و شخصیت های سیاسی به نفع خود صرف کرد.

تروریسم تکفیری، وهابی، داعشی و القاعده ای که دنیا را از آسیا، تا آفریقا، اروپا و آمریکا درنوردیده، کالایی سعودی است که با فساد رواج یافته توسط خاندان آل سعود در سراسر این کره خاکی همراه شده است.

پول کثیف سعودی حیات سیاسی در بسیاری از کشورهای جهان را آلوده کرده است تا جایی که روند انتخابات را منحرف کرده و دولتهایی را سرنگون کرده که می توانستند نقش مثبتی در جهان ایفا کنند.

به یاد داریم 700 میلیون دلار پولی که عربستان سعودی به حساب نجیب رزاق نخست وزیر مالزی واریز کرد تا این کشور در خدمت سیاستهای آل سعود باشد یا اموالی که برای به قدرت رسیدن نامزدهای حزب جمهوری خواه آمریکا مانند دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی آمریکا توسط این خاندان پرداخته شده است تا پشتیبان سعودی باشند.

یادمان نرود افشاگری روزنامه "لا تریبیون دی ژنو" چاپ سوئیس درباره ثروت صد میلیون دلاری خوان کارلوس پادشاه سابق اسپانیا در ژنو که منبع تامین آن آل سعود بود تا اسپانیا در راستای تحقق سیاستهای وهابیت سعودی در این کشور قدم بردارد.

و اکنون نیز شاهدیم که پول کثیف سعودی چه بر سر ساختارهای سیاسی، اجتماعی، دینی و اقتصادی کشورهایی مانند لبنان، سوریه، عراق، یمن، مصر، سودان، افغانستان، پاکستان و غیره آورده است.

پربیننده ترین خبرها