عدالت به سبک آل سعود... ارسال قربانی به غزه جنایتی تروریستی است!

عدالت به سبک آل سعود... ارسال قربانی به غزه جنایتی تروریستی است!
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 22:22

خبر:

روز یکشنبه اولین جلسه محاکمه 68 فلسطینی و اردنی به اتهام آنچه رژیم آل سعود آن را وابستگی به "نظامی تروریستی و پشتیبانی آن" خواند، در دادگاهی در ریاض برگزار شد. گفته می شود جلسه بعدی در 12 ماه رمضان برگزار می شود.

تحلیل:

- "نظامی تروریستی" که اسم آن در فهرست اتهامات سعودی مطرح شده، همان "جنبش مقاومت اسلامی حماس" است.

- اتهام "پشتیبانی از این نظام تروریستی" ارسال (گوسفندهای) قربانی از طریق نهادهای کمک رسان به فلسطینی ها در باریکه محاصره شده غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی است.

- این محاکمه به موجب "قانون مبارزه با تروریسم" انجام شد که طی آن، دادستان شدیدترین مجازات ها را علیه بازداشت شده ها از جمله اخراج کردن آنها از عربستان سعودی بعد از گذراندن دوره محکومیت 15 ساله شان، صادر کرد.

- مقام های سعودی منتظر نتایج محاکمه نشدند و خویشاوندان و نزدیکان بازداشتی ها را به اردن و کرانه باختری فرستادند. بعد از آنکه ریاض در سایه حکمرانی "محمد بن سلمان" ولیعهد، جنبش حماس را در فهرست تروریسم قرار داد، همبستگی با این جنبش اتهام اعلام شده و شدیدترین مجازات ها را به دنبال دارد.

- برخی بازداشت شده ها که در زندان های عربستان سعودی تحت شکنجه های روحی و فیزیکی قرار دارند پیش از آن، در بند زندان های رژیم صهیونیستی بودند و بدترین شکنجه های جسمی و روحی را در آنجا متحمل شدند.

- تا چند سال پیش در مخیلات هیچ عربی نمی گنجید که چنین اقدامات وحشتناک و ظالمانه و نیز بی شرمانه و توهین آمیز علیه مردم محاصره شده غزه و علیه مبارزان جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین در فلسطین اشغالی، که به نیابت از امت عربی از قدس و مقدسات اسلامی دفاع می کنند، صورت بگیرد.

- آنچه در عربستان سعودی تحت حکمرانی ملک سلمان و پسرش اتفاق می افتد، مصداق این جمله است: "صهیونیسم و وهابیت دو روی سکه هستند".

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها