یمن | تجمع مادران ربوده‌شدگان در عدن؛ سرنوشت فرزندانمان مشخص شود

یمن | تجمع مادران ربوده‌شدگان در عدن؛ سرنوشت فرزندانمان مشخص شود
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 14:38

مادران ربوده‌شدگان یمنی در عدن در جنوب یمن در برابر مقر ائتلاف سعودی تجمع و اعلام کردند، باید سرنوشت فرزندانشان مشخص شود.

العالم - یمن

نام «عدن» پایتخت خودخوانده دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، طی چهار سال گذشته در جنوب این کشور با ترورهای زنجیره‌ای و زندان‌های مخفی که در آن بسیاری از انواع شکنجه‌ به کار می‌رود، همراه شده است.

براساس گزارش‌های سازمان ملل بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ ترور در جنوب یمن رخ داده است. هزاران یمنی نیز در زندان‌های مخفی تحت کنترل شبه نظامیان امارات و مزدوران خارجی دستگیر و ناپدید شده‌اند.

در همین ارتباط، مادران ربوده‌شدگان تجمعی اعتراضی در برابر مقر ائتلاف سعودی در یمن راه انداختند و خواستار آزادی فرزندانشان شدند.

بر اساس گزارش «یمن نت»، آنها در این تجمع خواستار روشن شدن سرنوشت فرزندانشان شدند؛ کسانی که به اجبار ربوده شده‌اند و از آنها خبری در دست نیست.

انجمن مادران ربوده‌شدگان نیز در بیانیه مختصری در فیسبوک اعلام کرد، این تجمع در ادامه تجمعات قبلی در برابر مقر ائتلاف صورت گرفت و هدف آن درخواست مادران برای مشخص شدن سرنوشت زندانیان و آزادی آنها بود.

شبکه خبری الجزیره با ارائه پژوهشی با عنوان «کمربندهای مرگ» جزئیات پرونده ترورها و زندان‌های مخفی در عدن یمن را بر اساس تحقیقات و شهادت شاهدان عینی فاش کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها