افزایش مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به 100 نفر

افزایش مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به 100 نفر
پنج‌شنبه 22 اسفند 1398 - 12:13

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در فلسطین اشغالی به 100 نفر خبر داد.

العالم - کرونا در جهان

در حالی که مسئولان رژیم صهیونیستی پیشتر از خطرناک نبودن ویروس «کووید۱۹» می‌گفتند و احتمال شیوع آن در فلسطین اشغالی را دست‌کم می‌گرفتند اما اکنون تعداد مبتلایان این ویروس در فلسطین اشغالی در حال افزایش است.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد با اضافه شدن سه مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا، تعداد کل افراد بیمار به ۱۰۰ نفر رسیده است.

بر این اساس، دو نفر از مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی، کودکان ۱۰ و ۱۱ ساله هستند.

«ایتامار گروتو» معاون وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی چند روز پیش هشدار داده بود احتمال دارد که تعداد مبتلایان به این ویروس در فلسطین اشغالی به ده‌ها هزار نفر برسد.

پیشتر، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم نیز هشدار داد، ویروس کرونا در آستانه شیوع گسترده در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و این رژیم قادر به کنترل آن نخواهد بود .

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر»، ویروس جدید کرونا که سازمان بهداشت جهانی آن را در سطح «همه‌گیری» جهانی یا پاندمی قرار داد، تا کنون ۱۲۶۴۲۷ نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و ۴۶۳۶ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که منشأ بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی هستند.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند؛ یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

قارس

پربیننده ترین خبرها