رهگیری بمب افکن های روسی توسط جنگنده های انگلیسی

رهگیری بمب افکن های روسی توسط جنگنده های انگلیسی
جمعه 23 اسفند 1398 - 13:35

جنگنده های "تایفون" نیروهای واکنش سریع انگلیس روز پنج شنبه برای اسکورت دو بمب افکن «توپولف-۱۶۰» روسیه که در شمال سواحل اسکاتلند مشاهده شده بودند به پرواز درآمدند.

العالم- اروپا

به نقل از خبرگزاری «تاس»، جنگنده های " تایفون" نیروهای واکنش سریع انگلیس، برای اسکورت دو هواپیمای نظامی توپولف-160 روسیه به پرواز درآمدند، البته آنها حریم هوایی انگلیس را نقض نکردند.
مقامات نظامی انگلیسی یادآور شدند که رهگیری بمب افکن های روسی توسط جنگنده های ما و دیگر هواپیماهای ناتو برای سومین بار در هفته جاری، نشان دهنده تعهد ما در برابر محافظت و تامین امنیت حریم هوایی این کشور است.
بر اساس این اطلاعات، هواپیمای بمب افکن توپولف-160 روسی در شمال سواحل اسکاتلند مشاهده شد و سپس در امتداد ساحل غربی ایرلند به پرواز خود ادامه دادند.
چند روز پیش هم فرماندهی پدافند هوایی آمریکای شمالی نیز اعلام کرد که دو فروند هواپیمایای شناسایی روسیه از نوع توپولف- 142 توسط جنگنده های CF-18 کانادایی و هواپیماهای F-22 آمریکایی در سواحل آلاسکا رهگیری شدند.
واکنش آمریکایی ها به ادعای چین درباره رهگیری اف-35
نزدیک شدن بمب افکن های راهبردی روسیه به مرزهای آمریکا و ناتو
بر اساس این اطلاعات، هواپیماهای روسی حریم هوایی ایالات متحده یا کانادا را نقض نکردند و در کل حدود چهار ساعت در آسمان بین المللی و از فاصله 50 مایل دریایی (کمتر از 100 کیلومتر) در نزدیکی سواحا آلاسکا پرواز کردند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها