کرونا اسپانیا را وادار به اعلام وضعیت اضطراری کرد

کرونا اسپانیا را وادار به اعلام وضعیت اضطراری کرد
جمعه 23 اسفند 1398 - 20:42

پدرو سانچز رییس جمهوری اسپانیا روز جمعه به دلیل افزایش تعداد جان باختگان ناشی از بیماری کرونا در کشورش، اعلام وضعیت اضطراری سراسری کرد.

العالم- اروپا

به گزارش رسانه‌های اسپانیا، تاکنون ابتلای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر به کرونا در این کشور تایید شده و ۱۲۰ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.
وضعیت اضطراری در اسپانیا مقرر شده تا در سه مرحله به اجرا گذاشته شود که گام نخست آن اجرای وضعیت هوشیاری کامل میان مردم است.
مرحله نخست وضعیت اضطراری در اسپانیا ۱۵ روز بوده و به دولت اجازه می‌دهد تا هرگونه تصمیم برای اجرای اقدامات لازم از جمله ایجاد محدودیت‌های سفر و رفت و آمد برای مردم یا صدور دستور تخلیه سازی برخی مناطق را انجام دهد.
از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان که ابتدا از شهر ووهان چین آغاز شد و اکنون تقریبا به تمام جهان سرایت کرده، تاکنون حدود ۱۳۹ هزار نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده و بیش از پنج هزار و ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۷۰ هزار نفر از افراد مبتلا هم بهبود یافته‌اند.
در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا با بیش از ۱۵ هزار نفر مبتلا و یک هزار و ۱۶ نفر فوتی بر اثر این بیماری، وضعیت وخیم‌تری نسبت به سایر کشورها دارد.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها