گردان های اهل الحق: مردم می توانند اشغالگران آمریکایی را وادار به ترک عراق کنند

گردان های اهل الحق: مردم می توانند اشغالگران آمریکایی را وادار به ترک عراق کنند
جمعه 23 اسفند 1398 - 23:05

جنبش گردان های اهل الحق امروز جمعه با لحن شدیدی  اقدام نیروهای امریکایی مبنی بر حمله آشکار به پایگاههای نیروهای نظامی ارتش ،پلیس و الحشد الشعبی و هم چنین مراکز غیر نظامی را که به شهادت گروهی از رزمندگان و غیرنظامیان شد را محکوم کرد.

العالم - عراق

این جنبش با صدور بیانیه ای بر ضرورت توجه به تصمیم پارلمان عراق و درخواست دولت از نیروهای نظامی خارجی برای خروج فوری از عراق تاکید کرد .

این جنبش افزود: تظاهرات میلیونی مردم عراق برای مخالفت با ماندن نیروهای خارجی پس از چندین حمله آنان به حاکمیت و مردم عراق بود که بزرگترین جنایت آنان ترور فرماندهان شهید بود.

این جنبش افزود: این نیروها ،اشغالگر هستند وبنابراین مردم حق دارند با آنها بجنگند و با روش های مختلف آنان را به عقب نشینی و پایان اشغالگری وادار کنند و این حقی است که ادیان سماوی و قوانین برای مردم محفوظ می داند.

گردان های اهل الحق افزودند: دولت آمریکا باید بداند هیچ راهی برای تحمیل خواست و اشغال مردم با غیرت وآزاده عراق وجود ندارد و بهترین راه تفاهم با دولت عراق درباره راهکارها و جزئیات عقب راندن این نیروها و بازگشت سربازانش به وطنشان است درست همان طور که در افغانستان عمل کردند.

این جنبش افزود: عراق اولویت بیشتری دارد زیرا مانند افغانستان مجالی برای فعالیت گروههای تروریستی در آن وجود ندارد و وضعیت سیاسی و آمادگی نیروهای نظامی و امنیتی عراق از افغانستان بیشتر است بنابراین دولت امریکا باید بداند عراق می تواند نیروهای نظامی اش را به ترک این کشور وادار کند همان طور که پیش از این کرد.

پربیننده ترین خبرها