اظهارات عجیب مقام انگلیسی در باره مصونیت کشورش از کرونا

اظهارات عجیب مقام انگلیسی در باره مصونیت کشورش از کرونا
شنبه 24 اسفند 1398 - 07:37

مشاور ارشد علمی دولت انگلیس ضمن هشدار در مورد تبدیل کرونا به ویروس فصلی، در اظهاراتی عجیب گفت که اگر ۶۰ درصد مردم انگلیس مبتلا به این ویروس شوند، جامعه این کشور از «مصونیت جمعی» در برابر آن برخوردار خواهد شد.

العالم ـ اروپا

به گزارش شبکه اسکای نیوز انگلیسی، این اظهار نظر دکتر «پاتریک والانس» در حالی روز جمعه مطرح شد که شمار موارد ابتلا به کرونا در انگلیس روز پنجشنبه به ۵۹۰ مورد افزایش یافت.

این در حالی است که این مشاور علمی دولت انگلیس معتقد است که شمار واقعی مبتلایان فعلی به کرونا در انگلیس بین پنج تا ۱۰ هزار نفر است.
وی تصریح کرد: فکر می کنیم که کرونا احتمالاً جزو ویروس هایی است که همیشه وجود خواهد داشت و به ویروس فصلی تبدیل می شود. جوامع در برابر این ویروس مصون خواهند شد و این، یک بخش مهمتر از روند کنترل این ویروس در درازمدت محسوب می شود. برای اینکه جامعه انگلیس از «مصونیت جمعی یا گروهی» در برابر این ویروس بهره ببرد، باید ۶۰ درصد از این جامعه به این ویروس مبتلا شوند.
به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز، والانس خاطر نشان کرد: برخی آزمایش های جدید در مورد کرونا خیلی مهم هستند چون ما از طریق نتایج آنها می توانیم بفهمیم این بیماری چگونه در حال گسترش است و این در حالی است که هنوز به این مهم دست نیافته ایم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها