شمار قربانیان کرونا در جهان از پنج هزار نفر فراتر رفت

شمار قربانیان کرونا در جهان از پنج هزار نفر فراتر رفت
شنبه 24 اسفند 1398 - 12:42

آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد شمار قربانیان ابتلا به ویروس کرونا، کووید-۱۹، روز شنبه از مرز پنج هزار نفر گذشت.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، آمار جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز آمریکا هم نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا به پنج هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

طبق این آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان بیش از ۱۴۰ هزار نفر است. همزمان کشورهای بیشتری اعلام کرده اند که برای نخستین بار موارد ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده‌اند.

ونزوئلا روز جمعه از شناسایی نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده است.
نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به شناسایی دو مورد ابتلا به ویروس کرونا، نسبت به شیوع این بیماری در کشور هشدار داد.

کلمبیا هم اعلام کرد مرزهای خود را با ونزوئلا بسته است. دولت کلمبیا همچنین ورود مسافران اروپایی و آسیایی را ممنوع کرده است.

وزارت بهداشت مکزیک هم شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را ۲۶ نفر اعلام کرده است.

جامائیکا روز جمعه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام وضعیت اضطراری کرده است. آندرو هولنس، نخست وزیر این کشور از کوبا خواست ۱۰۰ پرستار به جامائیکا اعزام کند.

آژانس حمایت مدنی ایتالیا روز جمعه اعلام كرد كه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به یک هزار و ۲۶۶ نفر رسید. کل این کشور هم اکنون در قرنطینه به سر می‌برد.

در همین حال٬ وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد کلیه جابه جایی‌های داخل این کشور را به حالت تعلیق در می آورد. قرار است این مقررات منع تردد از روز دوشنبه تا ۱۱ ماه مه اجرا شود. وزارت دفاع اعلام کرده است فقط موارد اضطراری شامل این مقررات نخواهند بود.

پربیننده ترین خبرها