هدف آمریکایی ها از حمله به زیرساخت های عراق چیست؟

هدف آمریکایی ها از حمله به زیرساخت های عراق چیست؟
شنبه 24 اسفند 1398 - 17:11

تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس به عراق پرده از چهره واقعی اشغالگران برداشت و ثابت کرد که اصرار آنها برای ادامه حضور در عراق صرفا برای تأمین منافع نامشروعشان در این کشور و کل منطقه از جمله تأمین منافع رژیم صهیونیستی است.

العالم - درگوشی

به خاک و خون کشیدن فرزندان رشید عراق در حشد الشعبی و ارتش و غیر نظامی آنهم با خونسردی کامل و حمله به شهرهای مقدس و تخریب تأسیسات زیرساخت های غیر نظامی آنها که با زحمت مردم این کشور ساخته شده اند و از همه بدتر اعلام وقیحانه این جنایت ها و پذیرفتن مسئولیت آن در کمال بی شرمی، تنها یک چیز را نشان می دهد و آن این است که این اشغالگران خیال ندارند از راه های سیاسی و قانونی از عراق خارج شوند.

اشغالگران اگر واقعا قصد خروج از عراق را داشتند با اولین پیام روشن و واضح ملت عراق که بر ضرورت خروج اشغالگران تأکید داشت و با درخواست رسمی دولت این کشور و پس از تصویب در پارلمان عراق و تظاهرات میلیونی این ملت در اعتراض به جنایت فجیع آمریکایی ها در ترور سرداران مبارزه با تروریست داعشی، شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس می رفتند.

بر کسی پوشیده نیست که اشغالگران آمریکایی برای ضربه زدن به موضع یکپارچه دولت، پارلمان و ملت عراق در خصوص اخراج اشغالگران، از ستون پنجم خود در این کشور استفاده خواهند کرد. آنها با ایجاد آرای دروغین و تبلیغات رسانه های وابسته به ائتلاف آمریکایی و صهیونیستی و عرب های مرتجع مثل شبکه های "الحره"، "العربیه"، "الحدث"، "اسکای نیوز"، "الشرقیه" و "دجله" و .. و لشکر الکترونیک سعودی اماراتی و صهیونیستی سعی خواهند کرد اصلا منکر دیدگاه واقعی افکار عمومی عراق در مخالفت با ادامه حضور اشغالگران شوند.

اما خطرناکترین بخش تلاش اشغالگران آمریکایی و ستون پنجم آنها در عراق که بسیار خطرناک هم هست، حمله به اصل وجود عراق است؛ آنها این دروغ بزرگ را ترویج می کنند که مخالفان ادامه حضور آمریکا در در این کشور "گروه های وابسته به ایران " هستند و "در این مورد هیچ اجماعی بین عراقی ها وجود ندارد". حتی برخی خواستار آن شده اند که پایگاه های آمریکایی برای "امنیت بیشتر"!! به شمال و غرب عراق منتقل شوند. و همین ثابت می کند که اشغالگران اساسا به دنبال اشغال عراق و گسستن پیوند و وحدت ملت آن هستند.

شناسایی دستان کثیف آمریکا در ورای همه اتفاقات و حوادث جاری در عراق چندان دشوار نیست؛ تلاش هایی اعم از انحراف در خواسته های به حق ملت عراق در تظاهرات آنها، ناکام گذاشتن هر گونه تلاش برای خروج از بحران تشکیل کابینه در این کشور و زیر سئوال بردن هر گونه تلاش برای وحدت عراقی ها و اهانت های حساب شده به مقدسات و حمله به خطوط قرمز دینی و مذهبی و اجتماعی و اخلاقی عراقی ها و اصرار بر ایجاد افکار عمومی جعلی که منافع فرقه ای و قومی و منطقه ای را بر منافع ملی ارجحیت می دهند همه و همه نمونه هایی از این تلاش ها هستند.

کاملا روشن است که اشغالگران آمریکایی عزم خود را برای ادامه حضور در عراق حتی به قیمت تجزیه این کشور و تفرقه بین ملت آن جزم کرده اند و تجاوز اخیر سه گانه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، تنها بخشی از این نقشه است و همین نکته ثابت می کند که حال که اشغالگران آمریکایی همه گزینه های دیگر را زیر پا گذاشته اند، عراقی ها جز مقاومت، راه دیگری برای دفاع از وحدت و حاکمیت ملی و آینده کشورشان ندارند.

پربیننده ترین خبرها