روند کاهشی مبتلایان کرونا در چین/ ۲۰ مبتلای جدید و ۱۰ فوتی بر اثر کرونا طی 24 ساعت

روند کاهشی مبتلایان کرونا در چین/ ۲۰ مبتلای جدید و ۱۰ فوتی بر اثر کرونا طی 24 ساعت
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 08:27

با تداوم روند نزولی ویروس جدید کرونا در شرق آسیا، کشورهای چین و کره جنوبی هر کدام ۲۰ و ۷۶ مبتلای جدید گزارش کردند.

العالم - آسیا

کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد یکشنبه گزارش داد در ادامه روند نزولی مبتلایان روزانه به ویروس «کووید۱۹» در این کشور، ۲۰ مورد ابتلای جدید ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، از این میان البته ۴ مورد فقط به‌صورت محلی داخل خاک چین (در شهر ووهان مرکز استان هوبه) رخ داده و مابقی مبتلایان از خارج از این کشور آمده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی جدید، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته نیز ۱۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چین جان خود را از دست دادند که همگی در شهر ووهان بودند.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۰۸۴۴ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۱۹۹ نفر رسید.

مقامات چین که پیشتر نسبت به کاهش سریع روند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری کرده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی است زیرا کسب‌وکارهای بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.

پیشتر روزنامه «پیپلز دیلی» چین به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داده بود که تمام استان‌های این کشور به جز هوبه از اواخر ماه فوریه موفق شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف کنند و در استان هوبه نیز احتمالا تا پایان ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

از کره جنوبی - که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ را در قاره آسیا دارد - خبر می‌رسد که روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

شبکه «الجزیره» به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۷۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به ۸۱۶۲ نفر رسید.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر»، ویروس جدید کرونا که از سوی سازمان بهداشت جهانی در سطح «همه‌گیری» جهانی یا پاندمی قرار گرفت، تا کنون ۱۵۶۵۳۳ نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و ۵۸۳۵ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها